Oferty kupna Autosanu jeszcze w tym tygodniu

Oferty kupna Autosanu jeszcze w tym tygodniu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Jeszcze w tym tygodniu wpłynąć mają oferty kupna będącego w upadłości zakładu Autosan z Sanoka (Podkarpackie) - poinformował PAP w środę syndyk Ludwik Noworolski. Dodał, że po zdobyciu zamówienia na ponad 30 autobusów, w zakładzie nie będzie zwolnień grupowych.

Syndyk zaznaczył, że od kilku tygodni prowadzi rozmowy z pięcioma inwestorami, którzy chcą kupić Autosan. Są to firmy z Polski, w tym inwestorzy branżowi. "Mam zapewnienia od nich, że jeszcze w tym tygodniu złożą oferty kupna zakładu" - powiedział Noworolski. Jednym z warunków sprzedaży fabryki jest kontynuacja produkcji i utrzymanie zatrudnienia.

Syndyk powiedział również PAP, że wycofał się z planowanych zwolnień grupowych. Na początku czerwca poinformował on urząd pracy o zamiarze zwolnienia ponad 190 pracowników. "Udało się nam zdobyć zamówienie na produkcję ponad 30 autobusów, dlatego wycofałem się ze zwolnień grupowych. Nie oznacza to jednak, że proces restrukturyzacji zakładu nie będzie prowadzony" - podkreślił.

Autosan był pięć razy wystawiany na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki.

Autosan oprócz autobusów produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.

Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Autosan jest w upadłości od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki.

Pod koniec maja br. Prokuratura Okręgowa w Krośnie umorzyła śledztwo ws. upadłości Autosanu.

Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!