Bosch zaangażował się w produkcję kluczowego elementu do ogniw paliwowych - technologii, z której w przyszłości będą mogły korzystać pojazdy poruszające się poza drogami publicznymi, takie jak maszyny budowlane, pojazdy komunalne i pojazdy obsługi naziemnej w portach lotniczych.
Elektryczny ciągnik do holowania bagażu jest pierwszym tego rodzaju pojazdem w Europie wyposażonym w ogniwo paliwowe, który funkcjonuje jako "range-extender" (pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu). Bosch Engineering dostarcza jednostki sterujące Fuel Cell Control Unit (FCCU), które stanowią kluczowy element systemu ogniw paliwowych. Sterują one wszystkimi podzespołami, zapewniając ich odpowiednie współdziałanie. Realizacja projektu rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku przez niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych we współpracy z partnerami projektu Greening GmbH & Co. KG, DLR-Institut für Fahrzeugkonzepte oraz Fraunhofer NAS, a ma się zakończyć do 31 grudnia br.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ogniwa paliwowe w pojazdach użytkowych