Indyjski koncern motoryzacyjny - Tata Motors - otrzymał już zamówienia na przeszło 200 tys. modeli Nano - okrzykniętego najtańszym samochodem na świecie. Wartość zamówień to 0,5 mld USD.
Wg obecnych kursów walutowych podstawowa wersja autka kosztuje ok. 6,5 tys. zł. Większość zamówień dotyczy jednak droższych wersji, których średnia cena wynosi niecałe 12 tys.
W Indiach sprzedaje się rocznie ok. 1,22 mln aut osobowych. To czwarty rynek Azji. Aż 636,7 tys. sprzedanych w ub. roku aut w Indiach wyprodukował Maruti Suzuki India. Kolejne miejsce zajmuje Hyundai Motor, który sprzedał 244 tys. aut. Trzecie miejsce zajmuje Tata Motors ze sprzedażą na poziomie 160,4 tys. aut. Analitycy uważają, że pojawienie się Nano może zmienić ten układ.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ogromne wzięcie Nano