Przy okazji dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans, Audi zaprezentowało najnowszy model serii Q5 - Audi SQ5 TDI. Montowany w nim silnik 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje moc 313 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny od 1 450 do 2 800 obr/min. W historii Audi jest to pierwszy model S z silnikiem Diesla.
Potężny silnik TDI o pojemności skokowej 2967 ccm został zaprojektowany jako jednostka Biturbo, w której zawór łączy szeregowo dwie oddzielne turbosprężarki. Chłodzenie głowic cylindrów, sterowanie ilością spalin przepływających przez turbinę i krzywki wałków rozrządu, tłoki, układ wtryskowy oraz sworznie tłokowe skonstruowane są w taki sposób, żeby zapewniały najwyższą moc. System wtrysku paliwa Common Rail wytwarza ciśnienie do 2 000 barów i wtryskuje osiem dawek paliwa do cylindrów podczas każdego suwu silnika. Brzmienie jednostki 3.0 TDI Biturbo jest dodatkowo modulowane przez oscylator dźwiękowy, tj. głośnik umieszczony w krótkim, dodatkowym kanale układu wydechowego.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: "Okolicznościowy" diesel w Audi SQ5