Opel zastosował technologię Start/Stop nie tylko do Corsy, ale również do Agili ze spełniającym wymagania normy Euro 5 silnikiem benzynowym 1.2 (94 KM) i pakietem optymalizacji emisji CO2. Dzięki Start/Stop, Agila z tą jednostką powinna spalać nie średnio do 5 l benzyny na 100 km i emitować 116 g CO2 - o ok 2,5% mniej niż w przypadku tego samego silnika bez systemu Start/Stop. W cyklu miejskim system Start/Stop zmniejsza emisję spalin o 4,2%.
Technologia Start/Stop zapewnia największe korzyści w jeździe miejskiej, czyli w naturalnym środowisku modelu Agila. Zasada jest prosta i chyba już dość dobrze znana - silnik, który nie pracuje, nie może zużywać paliwa. Zamiast pracy na wolnych obrotach na czerwonym świetle czy przejeździe kolejowym, silnik automatycznie wyłącza się, gdy kierowca wrzuci luz i puści pedał sprzęgła. Po zapaleniu się zielonego światła kierowca po prostu naciska pedał sprzęgła, aby uruchomić silnik, wrzuca pierwszy bieg i odjeżdża. Oczywiście, aby zachować bezpieczeństwo i komfort także w chwilach krótkotrwałego wyłączania silnika, cały czas działa ogrzewanie, wspomaganie układu kierowniczego i hamulcowego. Dzięki wyeliminowaniu pracy na wolnych obrotach silniki emitują mniej gazów cieplarnianych i są rzecz jasna mniej hałaśliwe.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Opel: coraz więcej systemu Start/Stop