Opel znalazł się w pierwszej trójce marek o największej ilości rejestracji w Polsce. Wg wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), Opel w ub.roku uplasował się na III miejscu z ilością 24 888 szt., co w porównaniu z rokiem 2009 (rejestracja wyniosła wówczas 21 183 szt.) daje mu wzrost o 17,49%. Jednocześnie marka zwiększyła swój udział w rynku do 7,9%.
Coraz większą popularnością cieszy się Opel Insignia - Samochód Roku 2009. W ub.roku nabywców zlazło 5 863 Insigni we wszystkich wersjach nadwoziowych. To o 35% więcej niż rok wcześniej. Od rozpoczęcia jego sprzedaży w 2009 r., do teraz jego sprzedaż w Polsce przekroczyła 10 000 szt.
- Premiery takie jak nowa Astra Sports Tourer, Opel Corsa, system Start/Stop, odnowiona Antara czy nowe Vivaro, pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość wierząc, że rok 2011 będzie dla nas jeszcze bardziej udany, mówi Peter Fahrni, dyr ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej GM Poland
Dla zakładu General Motors Manufacturing Poland 2010 roku był pierwszym pełnym rokiem produkcji Astry IV. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu tym modelem w całej Europie, w maju br. uruchomiono trzecią zmianę, co spowodowało wzrost zatrudnienia o ok. 700 osób. Do końca roku, zakład GMMP opuściło ponad 158 700 samochodów (96 500 w 2009 r.) z czego ponad 95% trafiło na eksport. W 2010 r. rozpoczęto również przygotowania do uruchomienia produkcji Astry 3d., która ma się rozpocząć w listopadzie 2011 r. W związku z tym planuje się wzrost zatrudnienia w zakładzie o ok. 150 osób.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Opel na pudle i pnie się wyżej