Opel zapowiedział, że nie pojawi się w tym roku na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie. Portal Automotive News podaje, że jest to element strategii nowego właściciela Opla, grupy PSA, koncentrującej się na cięciu kosztów.
W ubiegłym roku marka pokazała siedem nowych modeli samochodów, w tym crossovery Grandland X i Crossland X. Na rok 2018 ani Opel, ani siostrzana marka Vauxhall nie zaplanowały jednak większych premier.
Rzecznik Grupy PSA poinformował, że targi motoryzacyjne to tylko jedne z wielu narzędzi marketingowych. "Jeśli marki nie mają zaplanowanych nowych produktów, są tam po prostu nieobecne" - stwierdził. Poinformował również, że w Genewie pojawią się należące do Grupy PSA marki Peugeot i Citroen.
Czytaj także: Jeep ma być co piątym sprzedanym SUV-em. Czy to możliwe?
Dyrektor ds. PR Opla w Polsce, Wojciech Osoś, oznajmił, że w związku z zaplanowanymi na 2018 rok działaniami, marka skoncentruje się na własnych wydarzeniach promocyjnych dla produktów.
"W związku z tym zapadła decyzja, że nie będziemy w tym roku obecni w Genewie. W dalszym ciągu będziemy analizować naszą obecność na targach i uczestniczyć w nich wtedy, kiedy będzie to zasadne z punktu widzenia biznesowego i komunikacyjnego" - wyjaśnił Osoś.
Rola targów motoryzacyjnych w prezentacji debiutujących modeli aut znanych marek jest coraz silniej kwestionowana przez koncerny. Wielu graczy przemysłu motoryzacyjnego zwraca się w stronę organizacji własnych wydarzeń, bądź obecności na konferencjach takich, jak niedawno zakończona CES w Las Vegas.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Opel nie pojawi się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie