General Motors spodziewa się sprzedać w Europie o 10 tys. do 15 tys. samochodów więcej niż zakładały wcześniejsze prognozy na bieżący rok mówił ostatnio szef GM Europe Nick Reilly.
Opel/Vauxhall jest drugą najlepiej sprzedająca się marką GM po Chevrolecie. Lepsza sprzedaż pozwoli GM Europe osiągnąć cel jakim jest jeszcze na przełomie roku restrukturyzacja kosztów i osiągnięcie zysków w roku kolejnym. Firma zredukowała poziom produkcji o 1/5 i cięła zatrudnienie o ok. 8 000 etatów na 48 000 pracowników.
Największym wyzwaniem zdają się być działania zmierzające do zmniejszenia zatrudnienia o 1 200 osób w fabryce Opla w niemieckim Bochum.
Pozaeuropejski przyrost sprzedaży Opel planuje w Australii, Chinach, Argentynie i na Bliski Wschodzie po wprowadzeniu samochodów do Izraela, RPA i Chile. Producent szacuje tegoroczny eksport na 40 tys. - to 50 tys. pojazdów, z planowanym poziomem ok. 100 tys. eksportowanych samochodów w ciągu 3-4 lat.
W ub.roku Opel sprzedał w Europie 1,27 mln samochodów (łącznie z Rosją i Turcją)) a zamierza w roku bieżącym osiągnąć poziom między 1,3 mln a 1,4 mln szt.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Opel podnosi prognozy dla Europy