Opel przestrzega przed wykluczaniem silników spalinowych

Opel przestrzega przed wykluczaniem silników spalinowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nowe rozwiązania technologii autonomicznej jazdy, pełna gama napędów - od spalinowych do w pełni elektrycznych, możliwość wyboru sposobu zakupu auta - w ten sposób Opel zamierza zapewnić sobie miejsce "w pierwszej lidze mobilności".


Według dyrektora marki Opel w Polsce, Grzegorza Handzlika, w przyszłości kierowcy będą oczekiwać elastyczności m.in. w zakresie rodzaju napędu.

"Opel w pełni będzie odpowiadać na te potrzeby, bo nie rezygnujemy z silników spalinowych. Jednocześnie w najbliższych miesiącach uzupełnimy naszą ofertę o samochody hybrydowe i w pełni elektryczne" - zapewnił. Dodał, że zaprezentowany w ubiegłym tygodniu "model koncepcyjny GT X Experimental w pełni te trendy prezentuje". Podkreślił również, że marka nie rezygnuje z produkcji pojazdów z silnikami spalinowymi i zaznaczył, ze "również silniki Diesla, które znajdują się w pojazdach Opla, są bardzo czyste".

Handzlik podkreślił, że "wykluczanie silników spalinowych na obecnym etapie byłoby ryzykowne i niezasadne", a "Opel jest przygotowany na każdy scenariusz zmian preferencji".

"Już wkrótce wprowadzimy do naszej oferty hybrydy i napędy w pełni elektryczne, dzięki czemu będziemy w stanie płynnie zmieniać strukturę sprzedaży w zależności od zmiany potrzeb klientów" - zaznaczył.

Kolejnym aspektem mobilności według Opla jest zapewnienie klientom możliwości wyboru sposobu, w jaki będą kupować samochody. Poza tradycyjnymi metodami producent będzie również oferować najem długoterminowy.

"Spodziewamy się, że będzie część klientów, którzy chcą kupować samochody w tradycyjny sposób. Będą jednak również i tacy, którzy zechcą wybrać model, jego napęd, kolor, wyposażenie, ubezpieczenie i usługi serwisowe, a następnie co miesiąc uiszczać stałą opłatę za użytkowanie wybranego pojazdu" - powiedział Handzlik.

Według niego motoryzacja nadal będzie zmierzać w kierunku wspierania kierowcy.

"Obecnie już mamy wiele rozwiązań, które pozwalają na bezstresową jazdę: asystenta pasa ruchu, technologię hamowania automatycznego czy tempomaty adaptacyjne. Już dziś samochody w jakimś niewielkim stopniu są autonomiczne. Od rozwoju technologii i zaangażowania poszczególnych producentów motoryzacyjnych zależy jednak, w którą stronę i jak szybko rozwiązania autonomicznej jazdy staną się codziennością" - zauważył Handzlik.

Podkreślił też również, że w tej kwestii kluczowe będą jednolite normy, a być może również współpraca z innymi markami w ramach branży motoryzacyjnej.

"Pojazdy autonomiczne będą musiały się ze sobą porozumiewać. Jeśli więc tylko jeden producent wdroży dane rozwiązanie, komunikować ze sobą będą się wyłącznie samochody jednej marki" - podsumował.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Opel przestrzega przed wykluczaniem silników spalinowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!