Producenci i importerzy opon w Polsce zanotowali w ubiegłym roku wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 7 proc. i opon motocyklowych (o 25 proc.). Zmalała za to sprzedaż opon do samochodów ciężarowych (o 1 proc.) oraz opon rolniczych (o 26 proc.) - podał Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego.
Biorąc pod uwagę na jaki sezon przeznaczone są opony, to największy, bo 29-proc. wzrost sprzedaży zanotowano w ubiegłym roku w segmencie opon całorocznych. Z kolei sprzedaż opon zimowych wzrosła o 11 proc., a opon letnich o 1 proc.
"Polska nadal wykazuje wyższe dynamiki sprzedaży opon w porównaniu do danych europejskich - pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy. Zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i średniej to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg - lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców" - stwierdził Rafał Spirydon, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
Czytaj także: Kupujesz nowe opony? Oto, na co musisz uważać
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Opony całoroczne odnotowały duży wzrost sprzedaży