PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Parlament Europejski podnosi cel redukcji CO2 do 40 proc. w 2030 r. dla nowych samochodów

Autor: PAP/rs
03-10-2018 16:32
Parlament Europejski podnosi cel redukcji CO2 do 40 proc. w 2030 r. dla nowych samochodów

PE opowiedział się za 40-proc. celem redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów do 2030 r.

Fot. Shutterstock.com

PE opowiedział się za 40-proc. celem redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów do 2030 r. Podniósł tym samym poprzeczkę dla producentów, którą KE chciała ustawić na poziomie 30 proc. Ostateczny kształt przepisów będzie zależał od negocjacji z państwami UE.

  • Komisja Europejska w listopadzie ubiegłego roku zaproponowała, by średni cel emisji CO2 nowych samochodów osobowych i dostawczych był mniejszy o 30 proc. w 2030 r. w porównaniu z rokiem 2021 r.
  • Bardziej restrykcyjne normy emisji dwutlenku węgla w pojazdach mają pomóc UE w wypełnianiu zobowiązania z porozumienia paryskiego.
  • Przegłosowane w środę w Strasburgu przez europosłów stanowisko przewiduje, że redukcje będą większe niż początkowo zakładała KE. W Parlamencie Europejskim toczył się bój o te liczby, które mocno wpłyną na przemysł motoryzacyjny w Europie.
Bruksela przekonuje, że nowe regulacje pomogą w wywalczeniu pozycji światowego lidera europejskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu. Ta bowiem w ostatnim dziesięcioleciu mocno upadła. Z danych KE wynika, że sprzedaż nowych samochodów osobowych w stosunku do sprzedaży światowej spadła z 34 proc. przed kryzysem finansowym z lat 2008-2009 do 20 proc. w roku 2017 r.

Przegłosowane w środę w Strasburgu przez europosłów stanowisko przewiduje, że redukcje będą większe niż początkowo zakładała KE. W Parlamencie Europejskim toczył się bój o te liczby, które mocno wpłyną na przemysł motoryzacyjny w Europie. Komisja środowiska i Zieloni chcieli, żeby redukcja wynosiła 45 proc., centroprawica opowiadała się za 35 procentami. Ostatecznie większość w PE opowiedziała się za tym, by było to 40 proc. Stanowisko przyjęto 389 głosami, przy 239 przeciw i 41 wstrzymujących się od głosu.

"Najbardziej skuteczne rozwiązania to te, które są powszechnie akceptowane zarówno przez konsumentów, jak i producentów. Obawiamy się, że proponowany przez sprawozdawczynię wyższy, 40-procentowy wskaźnik redukcyjny może zbyt rygorystycznie podnieść ceny samochodów, co może być barierą przede wszystkim dla konsumentów w takich państwach jak Polska" - ocenił po głosowaniach europoseł komisji ochrony środowiska PE i autor sprawozdania do dyrektywy o wspieraniu czystych pojazdów Andrzej Grzyb (EPL, PSL).

Zieloni uważają, że KE, a także część rządów bardziej wsłuchuje się w głosy lobbystów przemysłu samochodowego niż upominających się o ochronę środowiska naturalnego.

KOMENTARZE (1)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

  • Inżynier 2018-10-04 07:49:37
    Z takimi deb..lami w PE Unia musi upaść. Zajadą przemysł ciężki, samochodowy itd. Siedzą ci.le za biurkiem i licytują się, kto wymyśli większe ograniczenia CO2.


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

27 876 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 601 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.