XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Peugeot przygotowuje się do powrotu na rynek północnoamerykański

Peugeot przygotowuje się do powrotu na rynek północnoamerykański
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Peugeot przygotowuje się do powrotu do Ameryki Północnej po prawie 30 latach od wycofania się z tamtejszego rynku z powodu słabej sprzedaży aut ze znaczkiem lwa - podała w niedzielę agencja AFP. Pierwsze samochody tej marki mają trafić do klientów w USA i Kanadzie najpóźniej w 2026 r.

  • Według AFP Peugeot planuje rozpocząć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie najpóźniej w 2026 roku. Początkowo do klientów mają trafić samochody sprowadzone z fabryk koncernu w Chinach i Europie
  • Francuski producent zapowiedział ostrożność w planowaniu strategii sprzedaży. - Musimy mieć pewność, że rozumiemy amerykańskich i kanadyjskich konsumentów - tłumaczy, cytowany przez agencję, Larry Dominique dyrektor grupy PSA na Amerykę Północną
  • Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku.Do francuskiej Grupy PSA oprócz marki Peugeot należą też: Citroen, DS, Opel i Vauxhall

Jak wskazano, szef Grupy PSA Carlos Tavares zapowiedział w tym tygodniu, że marka Peugeot została wybrana jako reprezentantka francuskiego koncernu, szykującego się do ponownego wejścia na drugi co do wielkości rynek samochodowy na świecie w ramach ogłoszonej w 2016 roku strategii rozwoju firmy, której realizację zaplanowano na 10 lat.

Według AFP Peugeot planuje rozpocząć sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie najpóźniej w 2026 roku.  Początkowo do klientów mają trafić samochody sprowadzone z fabryk koncernu w Chinach i Europie.

Czytaj także: PSA chce więcej sprzedawać używanych samochodów

Sprzedaż, jak wskazano, ma najpierw ruszyć w jednym stanie. - Docelowo samochody mogłyby być produkowane na amerykańskim rynku, gdy będzie to uzasadnione wielkością popytu - czytamy. Eksperci cytowani przez agencję podkreślają, że walka o amerykańskiego klienta nie będzie łatwa z uwagi na nasycenie rynku motoryzacyjnego w USA.

Czytaj również: Blisko 532 tys. nowych aut na polskich drogach. 2018 najlepszym rokiem dla salonów w XXI wieku



Francuski producent zapowiedział ostrożność w planowaniu strategii sprzedaży.

- Musimy mieć pewność, że rozumiemy amerykańskich i kanadyjskich konsumentów - tłumaczy, cytowany przez agencję, Larry Dominique dyrektor grupy PSA na Amerykę Północną. Zdaniem, cytowanej przez agencję Maryann Keller z firmy konsultingowej Maryann Keller & Associates, będą to działania kosztowne i długotrwałe, "bo od blisko 30 lat nie widziano Peugeota na amerykańskich drogach".

Jak podkreśliła agencja, największym zainteresowaniem klientów cieszą się samochody typu SUV, cross-over i pickup, które stanowiły 69 proc. z 17,3 milionów nowych pojazdów sprzedanych w 2018 roku.

Analitycy rynku zwracają uwagę, że wejście francuskiego koncernu na rynek północnoamerykański może spowodować zmianę strategii działania tamtejszych koncernów. Skoro w Europie najlepiej sprzedają się peugeoty 3008 i 5008, to amerykańscy konkurenci tej marki mogą zrezygnować z produkcji samochodów kompaktowych (miejskich i sedanów), by skoncentrować wysiłki na segmencie aut dużych - prognozują.

Eksperci, na których powołuje się AFP, ocenili, że francuski producent ma szanse zaistnieć na tamtejszym rynku, jeśli będzie oferował samochody konkurencyjne cenowo w stosunku do pojazdów chińskich producentów, którzy chcą podbić amerykański rynek w ciągu najbliższych dwóch lat.

Peugeot wycofał się z amerykańskiego rynku w 1991 roku, gdy przegrał z konkurencją ze strony producentów japońskich. Jak przypomniano, francuski koncern sprzedał wówczas 3,5 tys. nowych pojazdów. Do francuskiej Grupy PSA oprócz marki Peugeot należą też: Citroen, DS, Opel i Vauxhall. 



×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Peugeot przygotowuje się do powrotu na rynek północnoamerykański

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!