Samochody Tesla Roadster są już dostępne w pięciu nowych krajach na trzech kontynentach. Tym samym pierwsi nabywcy w Polsce, Turcji, Japonii, Hongkongu i Kanadzie odbierają jedyne na świecie samochody sportowe z napędem elektrycznym.
Firma Tesla Motors (TSLA) sprzedała ponad 1 200 roadsterów w przynajmniej 28. krajach. Producent zapewnia, że jego roadster przyspiesza szybciej niż markowe samochody sportowe, które kosztują dwa razy tyle, ale nie powoduje emisji spalin z rury wydechowej i jest dwa razy bardziej wydajny od wiodących pojazdów hybrydowych, jeśli chodzi o oszczędność energii. Roadster nie zużywa paliwa i można go podłączyć do typowych gniazdek w Ameryce Północnej, Europie i Azji.
Roadster kwalifikuje się do szeregu bonusów w wielu krajach, łącznie ze zniesieniem podatku od sprzedaży, ulgami w podatku dochodowym oraz rabatami gotówkowymi. Np. mieszkańcy Hongkongu nie płacą podatku przy pierwszej rejestracji roadstera - co stanowi oszczędność do ok. 128 600 USD na samochodzie o cenie detalicznej 154 358 USD).
Oprócz tego, wiele spośród największych miast świata oferuje użytkownikom roadstera darmowe parkowanie, zwolnienie od podatku drogowego oraz swobodne korzystanie z pasów dla pojazdów przewożących większą liczbę osób oraz pasów dla autobusów.
Tesla sprzedaje samochody bezpośrednio klientom, zarówno online, jak i za pośrednictwem rosnącej sieci salonów regionalnych. Pojazdy elektryczne nie potrzebują rutynowej wymiany oleju, napraw układu wydechowego ani innych kosztownych usług serwisowych wymaganych przez konwencjonalne samochody na benzynę. W większości krajów Tesla wysyła wyszkolonych techników do domów lub biur klientów w celu przeprowadzenia zalecanej corocznej aktualizacji oprogramowania.
Tesla posiada obecnie 13 salonów regionalnych i ciągle się rozwija. W ub.tygodniu firma ogłosiła zatrudnienie byłego dyrektora wykonawczego Apple, George'a Blankenshipa na stanowisku wiceprezesa działu projektów i rozwoju salonów sprzedaży. Blankenship stworzy długoterminowy plan rozwoju sprzedaży detalicznej firmy Tesla, a do jego początkowych projektów należy otwarcie salonów sprzedaży Tesla w Tokio (Japonia), Toronto (Kanada) oraz w Waszyngtonie (Dystrykt Kolumbii).
Tesla wskazuje, że jej celem jest produkcja aut elektrycznych w coraz bardziej przystępnej cenie oraz nieustanne obniżanie kosztów takich pojazdów. Palo Alto, oddział Tesla w Kalifornii, dostarczył ponad 1 200 roadsterów klientom w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Tesla projektuje i wytwarza pojazdy elektryczne i części do układów przeniesienia napędu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pierwsze elektryczne auta Tesla znalazły nabywców