Czysto sportowy charakter i odpowiednie możliwości połączone z efektywnością. Audi TT Coupe 2.0 TDI quattro i Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro to pierwsze produkowane seryjnie samochody sportowe na świecie napędzane silnikiem wysokoprężnym.
Od debiutu w 1989 r. silniki TDI audi wyznaczają kierunek rozwoju dla całego przemysłu motoryzacyjnego. Zwycięstwa napędzanego silnikiem wysokoprężnym samochodu wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Serie są dowodem potencjału tkwiącego w tej technologii.
Teraz ma to odniesienie w samochodach seryjnych. TT Coupe quattro 2.0 TDI wg zapewnień producenta ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h.
Istotnym czynnikiem wpływającym na osiągi TT jest jego niewielka masa - TDI Coupe waży 1 370 kg, Roadster, wyposażony w szereg wzmocnień, waży 1 415 kg. Oba nadwozia są konstrukcjami hybrydowymi, opracowanymi przez Audi. Z przodu zastosowano lekkie aluminium, w tylnej części - stal. Takie rozwiązanie optymalizuje rozkład masy.
W układzie przenoszenia siły w TT Coupe 2.0 TDI quattro i TT Roadster 2.0 TDI quattro zastosowano sześciobiegową przekładnię manualną przenoszącą moment obrotowy na stały napęd na wszystkie koła, którego sercem jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Jeżeli jest to konieczne, siły mogą być błyskawicznie skierowane z przednich kół na tylne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pierwsze seryjne sportowe Audi z dieslem