PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Pierwsze wodorowe Mercedesy trafią do klientów flotowych w tym miesiącu

Autor: PAP/AS
13-10-2018 20:05
Pierwsze wodorowe Mercedesy trafią do klientów flotowych w tym miesiącu
Fot.Mercedes

Pierwsze egzemplarze wodorowych samochodów Mercedes-Benz GLC F-Cell trafią do klientów flotowych do końca października. Pojazdy będą wynajmowane w ramach pilotażowego projektu, a ich produkcja ruszyła - poinformował PAP przedstawiciel firmy Holger Richter.

Zdaniem koncernu testy w warunkach drogowych pozwolą usprawnić technologię ogniw paliwowych. Mercedes-Benz GLC F-Cell łączy technologię ogniw paliwowych z baterią, którą można naładować w sposób konwencjonalny. Dzięki temu kierowca nie jest uzależniony od infrastruktury tankowania wodorem.
Miesięczne wypożyczenie samochodu będzie kosztować 799 euro. Po zakończeniu okresu trwania umowy pojazdy będą zwracane producentowi.

- GLC F-Cell będzie dostępny w opcji wynajmu w Niemczech i Japonii. Wybór ten podyktowany był dobrą infrastrukturą tankowania wodorem. Dlatego zdecydowaliśmy się zrealizować ten projekt na obu rynkach. Projekt pozwoli otrzymać od klientów informacje zwrotne na temat działania samochodu. Zaplanowaliśmy go na 4 lata - tłumaczył Richter, który jest członkiem zespołu rozwijającego zelektryfikowane napędy Mercedesa (eDrive CH2).

Rozmówca PAP podkreślił, że Mercedes-Benz pracuje nad wieloma rodzajami napędów, ponieważ "na razie nie wiadomo dokładnie jak kształtować się będzie przyszłość rynku motoryzacyjnego".

- Myśląc o przyszłości badamy każdy segment. Tak powstał model wodorowy GLC zasilany ogniwami paliwowymi. Ze względu na problemy z infrastrukturą wprowadziliśmy baterię plug-in (13,5 kWh). Możliwość ładowania prądem nie tylko zwiększa zasięg, ale również pozwala w sytuacji kryzysowej dojechać do stacji tankowania wodorem. Łączny zasięg pojazdu to ok. 470 km - podkreślił Richter.

Mercedes przypomina, że do 2019 roku w Niemczech ma powstać do 100 stacji tankowania wodorem, a docelowo ma ich być 400.

Jak tłumaczył Richter GLC F-Cell posiada dwa zbiorniki na wodór wykonane z włókna węglowego, które mieszczą ok. 4,4 kg wodoru. Zamontowano je w podłodze pojazdu. Jak przekonuje producent zatankowanie samochodu trwa ok. 3 minut. Richter dodał, że system ogniw paliwowych z GLC F-Cell w przyszłości będzie mógł znaleźć zastosowanie w innych modelach producenta. Podkreślił, że firma przygotowała już prototyp dostawczego Sprintera, w którym umieszczono ogniwa paliwowe.

- Zastosowaliśmy w nim dokładnie taki sam układ jak w wodorowym GLC. Jedyna różnica to wykorzystanie większych zbiorników na wodór (3 sztuki). W przyszłości będziemy mogli montować ten system np. w autobusach - zaznaczył. Jednocześnie przyznał, że technologia wodorowa nadal wymaga dużego nakładu pracy, szczególnie nad obniżeniem kosztów. Obecnie udało się np. o 90 proc. zmniejszyć wykorzystanie platyny w stosach ogniw paliwowych w porównaniu z wodorową klasą B.

W zeszłym miesiącu Mercedes-Benz zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny samochód - EQC. Do 2022 roku firma ma wypuścić na rynek 10 tego typu pojazdów. Dodatkowo producent zakłada, że do 2025 roku samochody elektryczne odpowiadać będą za 15 do 25 proc. całości sprzedaży na świecie.


Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

25 701 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 157 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.