Koncern BMW od kilku miesięcy produkuje nowy model Mini. Trzecia wersja tego kompaktowego samochodu trafiła na rynek z nową serią silników, wśród których pojawił się również pierwszy 3-cylindrowy model tego producenta. Świece zapłonowe do wszystkich nowych silników dostarcza NGK.
Najbardziej przykuwa uwagę wersja 1.5 l - to pierwszy 3-cylindrowy silnik BMW. Z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem ma moc 122-231 KM. Model ma zastąpić mniejsze, 6-cylindrowe, szeregowe silniki BMW i zasilać także modele 1 Series oraz i8.
Na oryginalne wyposażenie do tego silnika NGK dostarcza specjalną świecę zapłonową. To konstrukcja z podwójnych metali szlachetnych z irydowym wierzchołkiem na elektrodzie centralnej oraz platynową płytką na elektrodzie masy z bihexagonalnym gwintem M10. Świeca charakteryzuje się także wydłużonym izolatorem oraz połączeniem "kubkowym". Metale szlachetne zastosowane na elektrodach mają gwarantować niezawodność zapłonu i wydajność silnika nawet przy bardzo wysokich obrotach i dużych turbulencjach mieszanki. Z kolei nowy kształt izolatora i końcówki powinien skutkować zwiększoną odpornością na przebicia i awarie elektryczne nawet przy ekstremalnie wysokich poziomach napięcia zapłonowego.
źródło: NGK
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pierwszy trzycylindrowiec BMW z iskrą NGK