Sprzedaż najdroższych aut w tym roku się podwoiła. To segment najmniej podatny na zawirowania w gospodarce.
Szef instytutu Wojciech Drzewiecki ocenia na łamach Rzeczpospolitej, że segment luksusowy rośnie o ok. 100%. W przypadku supersportowych aut to wzrost już o 190%. Widzą to producenci. W październiku polski rynek wzbogaci się o Infiniti. W marcu zadebiutował Bentley. - Sprzedaliśmy kilka aut, w średniej cenie 800 tys. zł brutto - mówi Maciej Janiszewski, szef Bentley Service Warszawa. - To był dobry moment na wprowadzenie marki do Polski. Grono, które stać na samochód za ponad 400 tys. zł, liczy ok. 5 tys. osób.
W pierwszych pięciu miesiącach 2008 r. trafiło na nasze drogi m.in. 12 bentleyów, 9 ferrari, 7 aston martinów, 4 maserati, 2 maybachy i 1 rolls-royce, pisze "Rz". Sprzedaż aut takich marek jak Porsche, Lexus, najdroższych wersji Mercedesa, BMW i Audi liczona jest w setkach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy a auta luksusowe