PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polacy interesują się hybrydami, diesle są faux pas

Autor: wnp.pl (DM)
28-02-2018 18:11 |  aktualizacja: 28-02-2018 20:40
Polacy interesują się hybrydami, diesle są faux pas

Tesla budzi coraz większe zainteresowanie Polaków.

Fot. mat. pras.

Serwis ogłoszeniowy Otomoto sprawdził tendencje na naszym rynku samochodowym. Co wynika z analiz ogłoszeń? Jednym z bardziej widocznych trendów jest odwrót Polaków od samochodów z silnikami diesla. Rośnie natomiast zainteresowanie samochodami z napędem hybrydowym.

  • Polacy coraz częściej interesują się samochodami elektrycznymi i hybrydowymi.
  • Dwie najpopularniejsze marki takich samochodów to Toyota i Tesla.
  • Coraz trudniejszą na rynku pozycję maja diesle.
Serwis oparł się na swojej bazie ogłoszeniowej. Przeanalizował, jakie pojazdy Polacy wyszukują najczęściej. Co z tej analizy wynika?

- Począwszy od 2012 roku widzimy stopniowy spadek zainteresowania silnikami diesla i trwający od tego samego roku wzrost zainteresowania silnikami benzynowymi. W 2015 nastąpił gwałtowny przyrost (o ponad 130 proc.) wyszukań samochodów z silnikami na gaz, by ostatecznie wyhamować w 2017 roku – mówi manager Otomoto Piotr Grzemski.

To jednak nie koniec. Bo jest też zupełnie nowy trend, który powinien zainteresować producentów aut hybrydowych i tych tylko na prąd.

Czy Polskie prawo napędzi elektryczne samochody, czytaj: Dziś weszła w życie ustawa o elektromobilności

- Hybrydy i samochody z napędem czysto elektrycznym póki co cieszą się znacznie mniejszym zainteresowaniem niż te z silnikami spalinowymi, jednakże widoczne są tu w ostatnim roku dynamiczne wzrosty i to o 50 proc. w przypadku elektryków, a hybryd aż o 78 proc. Te drugie osiągnęły w 2017 r. najlepszy wynik od 2008 roku - dodaje Piotr Grzemski.

Co ciekawe, wśród aut hybrydowych pierwszą trójkę wyszukań opanowała jedna japońska marka. Największą popularnością cieszy się kompaktowy pojazd Toyoty – Auris, za nim są także produkowane przez japoński koncern Prius i Yaris.

Wśród pojazdów elektrycznych dwa czołowe miejsca pod względem zainteresowania dotyczą samochodów amerykańskiej Tesli. Pierwszy jest model „S”, a drugi model „X”. Pierwszą trójkę elektryków zamyka japoński Nissan Leaf.

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi i hybrydowymi nie powinno dziwić.

- Z wcześniej publikowanych wyników badań Kantar TNS okazuje się, że aż 73 proc. polskich kierowców nie odrzuca możliwości, że mogliby w przyszłości jeździć samochodem elektrycznym - mówi Tomasz Wierzbiński z Kantar TNS.

Otomoto przeanalizowało także jakie samochody benzynowe cieszą się zainteresowaniem Polaków. Wśród pojazdów nowych zwyciężył Fiat Tipo. Z kolei wśród używanych najczęściej posuzkiwane były pojazdy marki BMW serii 3.

Jak podkreśla Otomoto: generalnie analizując wartości procentowe wyszukiwań aut zauważyć można zwiększone zainteresowania modelami marek premium (rosły albo pozostawały bez zmian, podczas gdy pozostałe modele są bez zmian lub spadały).
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

29 772 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

575 509 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.