Statystyki sprzedaży wskazują, że w Polsce coraz dynamiczniej rośnie ilość użytkowanych pojazdów terenowych i uterenowionych (SUV).
Wynik ten pozwolił na zwiększenie udziału tej grupy aut w rynku krajowym z 5,1 do 6,4% i na awans w rankingu najpopularniejszych segmentów z VI na IV miejsce.
Czołówka segmentu to tradycyjnie "japończyki": Toyota (RAV4 - I pozycja, 3 149 szt.; Land Cruiser - VII msc., 531 szt.), Suzuki (Grand Vitara - II pozycja, 2 179 szt.; Jimny - VIII msc., 501 szt.), Honda (CR-V - III pozycja, 1 942 szt.), Mitsubishi (Outlander - IV pozycja, 1 054 szt.), Nissan (X-Trail - V pozycja, 832 szt.), a także Subaru (Forester - VI msc., 811 szt.). Dopiero na IX miejscu uplasował się pierwszy w tym gronie "europejczyk" - BMW X3 (435 szt.). X lokatę zajął Chevrolet Captiva (426 egz.).
W drugiej dziesiątce jest już inna sytuacja podaje Samar. Znalazło się tu sześć aut o europejskim rodowodzie. Na XI miejsce awansował BMW X5 (413 sztuk, +304,9%; XXXIV rok wcześniej), a tuż za nim Audi Q7 (400 sztuk, +51,5%; awans z XIV lokaty). Na XV pozycji został sklasyfikowany Mercedes Klasy M (355 sztuk, +18,7%), a dalej Volvo XC90 (334 auta, +16,4%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polacy kupują coraz więcej "terenówek"