XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polak kupuje samochód

Polak kupuje samochód
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Co jedenasty Polak (9%) w wieku 18 lat i więcej planował na początku 2009 roku zakup auta osobowego dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego, 6% respondentów deklarowało zamiar zakupu auta w okresie styczeń 2009 - styczeń 2010. Najczęściej planowany jest zakup auta używanego.

Plany dotyczące zakupu samochodu nie uległy zasadniczym zmianom w stosunku do lat ubiegłych (2007 - 2008), kiedy to po wyraźnym wzroście intencji zakupu w porównaniu z 2006 r. ustabilizowały się na poziomie ok. 10%.

Z badania TNS OBOP wynika, że 6% ogółu dorosłych Polaków planowało dokonać zakupu samochodu w okresie styczeń 2009 - styczeń 2010. Pozostałe 3% planowało zakup w okresie późniejszym niż w ciągu 12 miesięcy, z czego większość deklarowała okres najwyżej 2 lat. Odsetek osób wyrażających zamiar zakupu auta w ciągu bieżącego roku jest taki sam, jak na początku 2008 r.

Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (92% planujących zakup w 2009 r.); jedynie 6% chce wybrać auto fabrycznie nowe. Intencja zakupu nowego fabrycznie pojazdu nie uległa istotnym zmianom w stosunku do roku 2008 kiedy takie plany deklarowało 8% respondentów.

- TNS OBOP realizował badanie w okresie, kiedy do Polski napływały informacje o kryzysie gospodarczym w USA i w Europie Zachodniej oraz o pogarszającej sytuacji w kraju. Mimo to wyniki badania pokazują, że intencja zakupu samochodu wśród Polaków nie osłabła - taki sam odsetek mieszkańców planuje kupić samochód osobowy w 2009 r. co w ub.roku. Podobna jest też grupa planująca zakup auta fabrycznie nowego. Można przypuszczać, że samochód stał się dla Polaków dobrem na tyle użytecznym, że nawet w obiektywnie niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej, nie chcą odkładać na później swoich planów zakupowych - komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polak kupuje samochód

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!