XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polak zaprojektował największy model BMW - X7

Polak zaprojektował największy model BMW - X7
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

BMW zaprezentowało największy samochód w swojej ofercie - model X7. Zarówno za projekt SUV-a, jak i najnowszej serii 8 odpowiedzialny był Polak Jacek Froehlich. "Ósemka" pojawi się na rynku w listopadzie 2018 roku, natomiast X7 - w marcu 2019 roku.

  • BMW X7 zostanie wyposażone w 6-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne.
  • Samochód będzie posiadał 5-strefową klimatyzację.
  • Model będzie też oferował możliwość zmiany wysokości zawieszenia.

Rozmiary największego luksusowego SUV-a marki (długość ponad 5 metrów, szerokość 2 m, wysokość 1,8 m) mają podkreślać m.in. duże powierzchnie szyb i długa linia dachu z pojedynczym przetłoczeniem.

"Przy tworzeniu X7 potrzebowaliśmy rozwiązań, które zaprezentują z jednej strony dużo prezencji i dynamiki, a z drugiej pozwolą zaoferować klientom samochód luksusowy i użytkowy. Zdecydowaliśmy się na minimalistyczną stylistykę. Dodatkowo pionowa sylwetka modelu sugeruje, że wewnątrz znajdziemy dużo miejsca" - tłumaczył projektant Jacek Froehlich, który pracuje dla bawarskiego producenta od blisko 30 lat.


X7 standardowo dostępny będzie z trzema rzędami siedzeń dla siedmiu osób (opcjonalnie klienci mogą się zdecydować na dwa osobne fotele zamiast kanapy w drugim rzędzie). Za dopłatą dostępne są m.in. 5-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge oraz elementy obsługi z aplikacjami szklanymi.

"Luksus to dla nas odwaga, niezależność i innowacja w jednym. Model X7 jest połączeniem luksusu, prezencji i charakteru terenowego samochodu" - mówił podczas prezentacji modelu dyrektor generalny BMW Group Polska Baudouin Denis.

Oferta X7 obejmuje 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 340 KM oraz dwa 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o mocy 265 KM i 400 KM - wszystkie spięte z 8-stopniową skrzynią biegów. Producent podkreślił, że pojazdy spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d-TEMP.

W standardowej wersji modelu znajdzie się adaptacyjny układ jezdny z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i pneumatycznym zawieszeniem obu osi. W zależności od sytuacji za pomocą przycisku lub BMW Display Key można zmienić wysokość zawieszenia o maks. 80 mm. We wszystkich modelach oprócz BMW X7 M50d dostępny będzie pakiet Offroad. Obejmuje on dodatkowy przycisk do wyboru czterech trybów jazdy: xSnow, xSand, xGravel oraz ixRocks.

Oferta BMW X7 zawiera również liczne systemy wspomagające kierowcę oraz zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Poza regulatorem prędkości z funkcją Stop & Go dostępny jest również system asystujący z funkcjami takimi jak: asystent kierowania, cofania, omijania, kontrolowania pasa ruchu i ostrzegania przy jego zmianie. System ma również chronić przed kolizjami bocznymi, informować o pierwszeństwie na drodze i jeździe pod prąd.

Podobnie jak zaprezentowane tydzień wcześniej BMW serii 8, BMW X7 wprowadza "nową, zredukowaną i bardziej wyrafinowaną stylistykę" - mówił Froehlich, który odpowiada za wygląd luksusowej gamy marki. "Prace nad modelami zaczynają się na 6 do 7 lat przed wprowadzeniem ich na rynek. Projektanci działają na zasadzie konkursu - zaczynają szkicować, a my w tym czasie dostajemy informacje z działu marketingu na temat oczekiwań klientów. Wybór zwycięskiego projektu był bardzo trudny, szczególnie w przypadku X7" - tłumaczył.

"W przypadku X7 najpierw musieliśmy się zastanowić, co tym samochodem chcieliśmy osiągnąć i dla kogo chcemy go stworzyć - czy ma to być samochód bardziej użytkowy czy luksusowy. Osiągnęliśmy symbiozę obu cech z przewagą tych drugich" - zaznaczył. "Jeśli chodzi o serię 8, projektant zaproponował bardzo zmysłowe linie z muskularnym tylnym błotnikiem oraz dynamiczną i niską sylwetką dachu, co bardzo nam się spodobało" - mówił. Nad serią 8, następczynią "ósemki" sprzed blisko 30 lat, pracowały dwa zespoły, w tym odpowiedzialny za wyścigowy M8 GTE.

Obecnie projektanci BMW pracują nad nową serią 7. Jak zaznaczył Froehlich, model jest już "prawie gotowy". Niemiecki koncern ma również zaplanowane kolejne premiery w pełni elektrycznych samochodów, m.in Mini BEV (2019 r.), BMW i4 i iNext (2021 r.).

"Do 2025 r. będziemy mieć w ofercie 25 zelektryfikowanych modeli. 12 z nich będzie miało w pełni elektryczny napęd" - zaznaczył Baudouin Denis.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polak zaprojektował największy model BMW - X7

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!