W 2 lata po zaprezentowaniu tworzywa konstrukcyjnego odpornego na wysokie temperatury Ultramid Endure, firma BASF opracowała jego produkcyjne zastosowanie. Niemiecka firma Monoplast, międzynarodowy dostawca branży motoryzacyjnej wykorzystuje poliamid Ultramid Endure D3G7 do produkcji osłon termicznych kolektorów doładowania stosowanych w 4-cylindrowych silnikach wysokoprężnych Daimlera.
W obszarze wlotu powietrza kolektora doładowującego, w którym zachodzi proces recyrkulacji spalin, gorące gazy spalinowe mieszają się ze świeżym powietrzem. Jest to miejsce narażone na silne wstrząsy oraz wysokie temperatury. Do tej pory ochronę ścian oraz wbudowanego czujnika stanowiły aluminiowe osłony. Teraz zastosowano tam tworzywo sztuczne odporne na działanie wysokich temperatur. Specjalne tworzywo Ultramid Endure odgrywa tu najważniejszą rolę - materiał zachowuje swoje właściwości podczas ciągłej eksploatacji w temperaturze 220 st.C, natomiast może być stosowany w temperaturach maksymalnych sięgających 240 st.C. To możliwe, dzięki technologii stabilizacyjnej, która tworzy ochronną powłokę na tworzywie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Poliamid zastępuje aluminium w samochodowej komorze silnika