PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polscy kierowcy są na wskroś tradycyjni. Podobnie jest tylko w 3 krajach w Europie

Autor: wnp.pl (DM)
09-11-2018 12:31
Polscy kierowcy są na wskroś tradycyjni. Podobnie jest tylko w 3 krajach w Europie

Lubimy hybrydy, ale samochody elektryczne nie budzą już takiej sympatii.

Fot. mat. pras.

Polska idzie pod prąd europejskich tendencji motoryzacyjnych. Kupujemy więcej diesli. Sprzedaż samochodów elektrycznych wyraźnie spadła.

  • Polska jest jednym z czterech krajów gdzie zarejestrowano mniej niż przed rokiem samochodów elektrycznych.
  • Wciąż lubimy diesle. Tylko w trzech innych krajach obok Polski ich sprzedaż rosła.
  • Europejskim liderem elektryków zostały Niemcy.
W trzecim kwartale obecnego roku w Polsce zarejestrowano tylko 286 samochodów elektrycznych (zasilanych akumulatorem i hybrydy plug-in), co oznacza spadek o 12 proc. rok do roku.

Tym samym znaleźliśmy się w gronie 4 państw Unii Europejskiej, które zanotowały w tym segmencie zmniejszenie liczby rejestracji rok do roku – wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA.

Zbyt biedni na elektryka

- Spadek dynamiki sprzedaży aut z napędem elektrycznym został skompensowany dużym wzrostem wśród hybryd, który w III kwartale przekroczył 50 proc. rok do roku. Z jednej strony jest to pozytywna wiadomość, z drugiej pokazuje, jak bardzo jest potrzebne wdrożenie programu, który skutecznie zachęci Polaków do inwestycji w auta elektryczne – mówi Jacek Opala, członek zarządu Exact Systems.

Jak zaznacza bariery w rozwoju elektromobilności na obecną chwilę są dwie. – Zbyt wysoka cena za nowe elektroauto oraz słabo rozwinięta infrastruktura do ładowania – tłumaczy specjalista.

Czytaj też: Wielka Brytania ograniczy zachęty finansowe na kupno hybryd plug-in

Z danych ACEA za III kwartał wynika, że w Polsce zwiększyła się liczba rejestracji aut z napędem benzynowym o 27,1 proc. rok do roku oraz diesla - o 4,3 proc. rok do roku. Nasz kraj znalazł się wśród tylko 4 państw UE, w których sprzedaż diesla wzrosła (tak jak w Danii, Rumunii i Bułgarii). W pozostałych krajach Europy widać tendencję odchodzenia od napędów na olej napędowy, których dynamika rejestracji spadła w UE o 18,2 proc. rok do roku. 

Niemcy nowym liderem

Dotychczas niekwestionowaną królową europejskiej elektromobilności (państwa UE+EFTA) była Norwegia. W III kwartale nastąpiła zmiana lidera pod względem liczby zarejestrowanych aut elektrycznych – na czele klasyfikacji są Niemcy (16 265 sztuk), przed Norwegią (16 249 sztuk) i Wielką Brytanią (15 491 sztuk). W tym okresie ponad 5 tysięcy sztuk znalazło nabywców także we Francji, Szwecji i Holandii. Biorąc pod uwagę sprzedaż aut elektrycznych od stycznia do końca września br., liderem wciąż pozostaje Norwegia (52 038 sztuk).

KOMENTARZE (8)

  • ja 2018-11-09 19:54:12
    Kupujemy diesle z przyzwyczajenia bo ON droższy od benzyny, tylko dlaczego jest droższy ? Przecież wyprodukowanie 1 litra benzyny jest dużo droższe niż ON. Kiedyś ON był ponad 1 zł tańszy od benzyny, a teraz skoro polska DIESLEM stoi to trzeba naród czesać.
    • jazoll 2018-11-10 00:53:25
      Fakt - diesel droższy o 2 grosiki od beny. Teraz uniwersytecka matematyka: 6l dizelka razy jego cena vs 9l beny razy jej cena i mozesz kupowac bilet do Sztokholmu. Po odbiór nagrody Nobla!
  • kerofca_doskonały 2018-11-09 20:08:53
    Elektryki to mrzonka. Realnie sprawdza się wyłącznie w autobusowej komunikacji miejskiej.....Proszę spróbować pojechać elektrykiem z Krakowa do Gdańska. Na trasie co najmniej 2-3 ładowania po minimum 40-50 minut każde. I to tylko, gdy nie ma nikogo przed tobą. A jak jest to czekasz jego 40 minut i swoje 40 minut. I tal 3 razy na trasie.......Śmiech....
  • jazoll 2018-11-10 01:14:58
    Tzw autor czyli popelniajacy artykulik wykonal robotę. Mial wykazać zaścianek i się udało! Brawo @! Gdyby następnym razem liczby się magicznie nie chciały ułożyć pod tezę, można rozbić kwartał na miesiące i rwać szaty o polskim zaścianku! Ksperci oraz lobbyści jak zwykle ordynarnie łżą. Zielona energia to wiadomo.....wiatraczki. Ekoauto to musi być na pront - cng, lpg, lng, wodór odpada, obojętnie jak pozyskane. Analizy znafców koniecznie powinno się drukować, wtedy mogą spełnić pożyteczną funkcję w kiblu. Urokliwe są tezy dlaczego się elektro wynalazków nie kupuje: brak jedynie najważniejszego i realnego powodu: brak produktu... Ot!
  • Wierny Poddany 2018-11-10 10:22:58
    Bo wszyscy czekają na cudowne polskie auto elektryczne. Pan premier Morawiecki przecież mówił, że jesienią 2018 zobaczymy jeżdżący prototyp. A on na pewno nie kłamał.
    • Auto54N 2018-11-13 15:13:15
      On nigdy nie kłamie, najwyżej się nieco rozmija
  • nowoczesny Rysiek 2018-11-13 17:01:11
    Trochę cierpliwości , poczekajcie 5 lat niemieckie elektryki same zaczną zjeżdżać do Polski .... niedawniej jak wcoraj opublikowali dopłatę w niemczech do auta elektrycznego przy oddaniu diesla do 10 tys. Ojro , przy minimalnej godz. 9,19 Euro i pensji średniej 2900E/mies. a gdzie my jesteśmy ? Że takie pismaki robią nagonkę na auta na które stać przeciętną polską rodzinę?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.221.75.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

27 397 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

557 833 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.