Ciągle wzrasta liczba pierwszych rejestracji sprowadzonych do Polski używanych autobusów (+12% r/r). Krajowi przewoźnicy zarejestrowali w okresie I-X 2013 łącznie 2 881 takich pojazdów, z czego przeszło 3/4 o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t.
Rynek używanych autobusów przywiezionych spoza Polski zdecydowanie przewyższa swoją liczebnością rynek pojazdów fabrycznie nowych, na którym po dziesięciu miesiącach br. odnotowano 933 rejestracji, pisze w reporcie Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, który dokonał analizy sytuacji wspólnie ze specjalistami z firmy JMK na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Polscy przewoźnicy sprowadzili ponad trzy razy więcej używanych autobusów niż kupili nowych. Wśród nich zdecydowanie największą popularnością cieszą się sprowadzane autobusy międzymiastowe, których zarejestrowano ponad dziesięć razy więcej niż nowych. W przypadku pojazdów turystycznych, przewaga używanych autokarów przywiezionych do kraju jest pięciokrotna. W segmencie MINI używane konstrukcje mają przewagę mniej więcej dwukrotną nad pojazdami nowymi. Odwrotna tendencja panuje w kategorii autobusów miejskich, gdzie w omawianym okresie zarejestrowano 278 używanych pojazdów wobec 347 nowych. Krajowi przewoźnicy masowo sprowadzają pojazdy używane międzymiastowe i turystyczne. Wśród nich zdecydowanie dominują pojazdy kilkunastoletnie, produkowane w latach 1997-2000 (33%), czyli z emisją spalin na poziomie Euro 2. Druga pod względem popularności grupa to roczniki z lat 2003-2005 (27%) z normą Euro 3. W ciągu trzech kwartałów br. najwięcej do Polski sprowadzono autobusów: międzymiastowych (962 ;+13% r/r); turystycznych (796; +12%); MINI (714; +17%); miejskich (278; -25%) i szkolnych (7; +133%).
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polscy przewoźnicy nadal chętnie sprowadzają autobusy używane