Fiat liczy na to, że Polska oraz Rumunia staną się głównymi rynkami zbytu dla modelu Fiorino w regionie Europy Środkowowschodniej. Od grudnia auto jest już w salonach w Turcji i we Włoszech. Nieoficjalne wieści wskazują, że do końca br. koncern może przedstawić auto wyposażone w jednostkę elektryczną.
Polska premiera Fiorino nastąpi 22 stycznia.
Nowy Fiorino to nowa jakość na rynku lekkich pojazdów dostawczych. Auto powstało na płycie podłogowej Grande Punto. Przy wymiarach 386 cm (dł), 172 cm (szer) i 172 cm (wys) dwubryłowy samochód ma ładowność co najmniej 2,5 m3. Długość załadunku to 2,5 m, a ładowność 610 kg.
Atutem nowych vanów ma być wg Fiata szeroka gama ekonomicznych i ekologicznych silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Przykładowa emisja CO2 dla diesli ma się utrzymywać na poziomie 119 g/km.
Fiorino to efekt współpracy Fiat Group, PSA Peugeot Citroen oraz tureckiego Tofas. Inwestycje przeznaczone na opracowanie programu i uruchomienie produkcji wyniosły około 380 mln euro, w tym 190 mln na prace projektowo- badawcze. Odpowiednikiem Fiorino jest u Peugeota Bipper, a u Citroena Nemo.
Zakład montażowy, mieści się w tureckiej Bursie. Całkowita zdolność produkcyjna nowego samochodu dla partnerów objętych tą współpracą wynosi 158 tys.egz. rocznie.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska i Rumunia a Fiat Fiorino