XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polska trzecim europejskim rynkiem dla Mitsubishi

Polska trzecim europejskim rynkiem dla Mitsubishi
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W minionym roku firma Mitsubishi Motors zanotowała w Polsce najwyższą w historii, roczną sprzedaż 9 032 aut, awansujac o 4 pozycje w rankingu marek. Dzięki temu udało się jej uzyskać 76% wzrost udziału w polskim rynku nowych samochodów osobowych i ciężarowych, który wyniósł 2,5%.

Dla porównania średni udział w rynku aut marki w krajach europejskich kształtuje się na poziomie ok. 0,7%. W pierwszych trzech kwartałach roku fiskalnego 2009 (który kończy się w marcu 2010) Polska była trzecim największym rynkiem Mitsubishi w Europie, za Niemcami i Wielką Brytanią.

W 2008 r. udział aut Mitsubishi w polskim rynku aut wyniósł 1,42%. Rok później zwiększył się on o 76% do poziomu 2,5%, co przesunęło markę z 18. na 14. pozycję w rankingu sprzedaży aut. Stało się tak za sprawą istotnych zmian strukturalnych w firmie i sieci dealerskiej, nowej strategii zarządzania i dzięki powodzeniu, jakim cieszą się nowe modele marki.

Najlepiej sprzedający się model Lancer zdobył w 2009 r. 3 638 klientów (+140% niż w 2008 r.)a jego udział w segmencie aut klasy niższej średniej zwiększył się prawie 2,5-krotnie, dając modelowi awans o 8 pozycji w rankingu pojazdów tej klasy.

W 2009 r. Mitsubishi Outlander, który trafił do 3 156 klientów (+75%), stał się SUV'em nr 1 w Polsce. Dzięki takim rezultatom awansował o 3 miejsca w rankingu aut typu SUV, a jego udział w tym segmencie zwiększył się o 53% i wyniósł 11,6% (z 7,58% w 2008 roku).

- Cieszę się, że wybrany przez nas kierunek działań przynosi wymierne efekty, mówi szef polskiego oddziału Mitsubishi Motors Arkadiusz Tomala. Ambitny plan sprzedaży 10 000 aut w 2010 r. to kolejne wyzwanie, któremu będziemy starali się sprostać.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska trzecim europejskim rynkiem dla Mitsubishi

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!