W minionym roku firma Mitsubishi Motors zanotowała w Polsce najwyższą w historii, roczną sprzedaż 9 032 aut, awansujac o 4 pozycje w rankingu marek. Dzięki temu udało się jej uzyskać 76% wzrost udziału w polskim rynku nowych samochodów osobowych i ciężarowych, który wyniósł 2,5%.
W 2008 r. udział aut Mitsubishi w polskim rynku aut wyniósł 1,42%. Rok później zwiększył się on o 76% do poziomu 2,5%, co przesunęło markę z 18. na 14. pozycję w rankingu sprzedaży aut. Stało się tak za sprawą istotnych zmian strukturalnych w firmie i sieci dealerskiej, nowej strategii zarządzania i dzięki powodzeniu, jakim cieszą się nowe modele marki.
Najlepiej sprzedający się model Lancer zdobył w 2009 r. 3 638 klientów (+140% niż w 2008 r.)a jego udział w segmencie aut klasy niższej średniej zwiększył się prawie 2,5-krotnie, dając modelowi awans o 8 pozycji w rankingu pojazdów tej klasy.
W 2009 r. Mitsubishi Outlander, który trafił do 3 156 klientów (+75%), stał się SUV'em nr 1 w Polsce. Dzięki takim rezultatom awansował o 3 miejsca w rankingu aut typu SUV, a jego udział w tym segmencie zwiększył się o 53% i wyniósł 11,6% (z 7,58% w 2008 roku).
- Cieszę się, że wybrany przez nas kierunek działań przynosi wymierne efekty, mówi szef polskiego oddziału Mitsubishi Motors Arkadiusz Tomala. Ambitny plan sprzedaży 10 000 aut w 2010 r. to kolejne wyzwanie, któremu będziemy starali się sprostać.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska trzecim europejskim rynkiem dla Mitsubishi