Nissan Sales Central & Eastern Europe sprzedając w Polsce 1016 samochodów w styczniu 2009 znalazł się wśród 10. największych rynków Nissana w Europie. Ta rekordowa sprzedaż pozwoliła na osiągnięcie 3,5% udziału na rynku polskim. Miesiąc ten był również udany dla Nissana w całej Europie - udział w europejskiej sprzedaży osiągnął poziom 3,2%, co oznacza wzrost o 0,2 pp w porównaniu z ub.rokiem mimo, iż Nissan sprzedał w Europie 36 735 pojazdów, co jest mniejszą wartością niż w analogicznym okresie ub.roku.
W Europie najlepsze wyniki Nissan odnotowuje na rynku rosyjskim, gdzie w styczniu sprzedał 6828 pojazdów. Mimo pogorszenia się koniunktury gospodarczej, na niektórych rynkach odnotowano wysoki wzrost wolumenu sprzedaży. W Bułgarii, na Węgrzech i w Holandii sprzedaż wzrosła odpowiednio o 45,9%, 45,2% i 36,1% rr. Udział w rynku w Hiszpanii i Portugalii wzrósł rr i wyniósł odpowiednio 4,6% (wobec 3,6%) oraz 2,7% (wobec 2,1%). W Rosji, mimo spadku liczby sprzedanych egzemplarzy, udział Nissana w rynku nie zmienił się w porównaniu ze styczniem 2008 roku i wyniósł 5,9%.
Mimo głębokiego spadku liczby sprzedanych pojazdów w całej branży w Europie, sprzedaż kompaktowego crossovera Nissan Qashqai wyniosła 11 990 egz. w styczniu, czyli o 14% więcej niż w grudniu 2008 roku. Sprzedaż modeli Navara, Qashqai+2 i Note także wzrosła w porównaniu z poprzednim miesiącem, odpowiednio o 27,1%, 25,1% i 14,4%.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska w dziesiątce najważniejszych rynków Nissana