Polski motorynek AD 2009 okiem dealera

Polski motorynek AD 2009 okiem dealera
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rok 2009 okazał się dobry dla polskiej motoryzacji pomimo tak złych prognoz i niekorzystnych zapowiedzi. Statystyki pokazują, że większość marek odnotowała wzrost sprzedaży w omawianym okresie. Na ten wynik z pewnością miał wpływ tak zwany reeksport, czyli sprzedaż nowych samochodów poza granicę Polski. Jego udział szacuje się aż na 20-25% ogólnej sprzedaży aut w ub.r. mówi Adam Tuszyński, prezes zarządu firmy AutoGT, będącej autoryzowanym przedstawicielstwem Mitsubishi Motors i RalliArt, a prowadzącej interesy w stolicy.

-Sprzedaliśmy w 2009 r, ponad pół tysiąca samochodów Mitsubishi, czyli o 30% więcej niż w roku ubiegłym, mówi prezes Tuszyński, wskazując, że wyraźną tendencją, którą można zaobserwować w wynikach sprzedaży aut osobowych był w ub.r. znaczny wzrost udziału pojazdów wyposażonych w silniki wysokoprężne. Wg dealera powodów było kilka. Przede wszystkim technologia diesli bardzo się rozwinęła co wpłynęło na zdecydowanie mniejsze zużycie oleju napędowego, znikomy hałas i bezawaryjność. W przypadku samochodów SUV diesle stanowią niemal całość sprzedaży. Adama Tuszyńskiego osobiście cieszy systematyczny wzrost znaczenia napędów hybrydowych i elektrycznych. Choć w chwili obecnej jest to jedynie niewielki odsetek rynku to z pewnością do nich należy przyszłość.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski motorynek AD 2009 okiem dealera

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!