Polski rynek aut elektrycznych w powijakach; diesle wciąż mają przyszłość

Polski rynek aut elektrycznych w powijakach; diesle wciąż mają przyszłość
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polski rynek aut elektrycznych dopiero zaczyna funkcjonować, a sposobem na jego rozwój może być współpraca z firmami carsharingowymi. Napęd Diesla ma nadal przyszłość - ocenił dyrektor generalny terytorium East grupy Renault Timothy Manuel.

  • Timothy Manuel przyznał, że sprzedaż samochodów elektrycznych Renault w Polsce mogłaby być lepsza.
  • To jest rynek, który jest jeszcze w powijakach. Mamy lekkie opóźnienie w stosunku do innych krajów Europy - mówi Manuel.
  • Manuel zaznaczył, że koncern testuje obecnie w Europie różne modele współpracy z firmami carsharingowymi.

"To jest rynek, który jest jeszcze w powijakach. Mamy lekkie opóźnienie w stosunku do innych krajów Europy. Nie mówię tylko o Europie Zachodniej - przykład Węgier pokazuje, że niewielki kraj także może osiągnąć wielki postęp w liczbie samochodów elektrycznych" - przypomniał menedżer Renault East. W zeszłym roku francuska firma wypracowała 22-procentowy udział w rynku samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej i utrzymała pozycje lidera w tym segmencie.

"Jako lider na rynku samochodów elektrycznych chcielibyśmy przyczyniać się do jego rozwoju. W ramach tego chcemy uruchomić działania wspierające wzrost. Mamy dwa główne priorytety - administracja państwowa i systemy samochodów współdzielonych. To kanały najszybszego rozwoju dla pojazdów elektrycznych " - tłumaczył dyrektor Renault.

Manuel zaznaczył, że koncern testuje obecnie w Europie różne modele współpracy z firmami carsharingowymi. Podstawową formą jest udostępnianie pojazdów, ale w niektórych krajach Renault jest udziałowcem lub samodzielnym operatorem usług współdzielenia samochodu.

W Polsce sprzedaje auta na rzecz firmy Traficar. W 2018 r. operator usług carsharingowych był jednym z kluczowych klientów francuskiego koncernu, a w lokalnej flocie firmy znajduje się obecnie 1600 samochodów Renault Clio.

"Współpraca z Traficar rozwija się bardzo dobrze. Widzimy, że firma ma wielką ochotę na rozwój i chcemy im w tym towarzyszyć. Na razie są to auta spalinowe, ale rozmawiamy z Traficar nad ofertą pojazdów elektrycznych" - ocenił Manuel.

W przeciągu ostatnich lat popularność aut z napędem Diesla spada. Eksperci cytowani przez agencję Bloomberga spodziewają się dalszego wzrostu podatku na olej napędowy. Opinia publiczna zaczęła zwracać się przeciwko silnikom wysokoprężnym ze względu na rosnące obawy o wpływ emisji spalin na zdrowie i środowisko. Jest to konsekwencja wybuchu afery dieslowej w 2015 r.

"Dieselgate wprowadził zamieszanie w umysłach konsumentów. Naszą rolą jest wyjaśnienie sytuacji (…) i zaproponowanie klientowi najmniej szkodliwego dla środowiska rozwiązania, zgodnego z jego potrzebami" - wskazał dyrektor generalny terytorium East grupy Renault.

"Patrząc szeroko - uważamy, że napęd Diesla ma jeszcze przyszłość. Wszystko jest kwestią sposobów wykorzystania - każdy nabywca ma określone potrzeby. Idealnymi klientami dla aut z napędem wysokoprężnym są ci, którzy dużo jeżdżą. Obecnie żaden silnik benzynowy ani elektryczny nie jest w stanie spełnić oczekiwań takich osób" - ocenił Manuel.

"Mobilność zawsze będzie obejmowała różne potrzeby. Będą osoby, które w dalszym ciągu będą potrzebować własnego pojazdu, ale i tacy, którzy będą woleli korzystać z samochodów współdzielonych czy transportu publicznego" - podkreślił przedstawiciel francuskiego koncernu.

"Renault jest jednym z podmiotów mobilności. To ekosystem który obejmuje też np. transport publiczny. Funkcjonujemy w nim i zamawiamy badania, jak to dla Kantar TNS, by pobudzić do myślenia i dyskusji, także z władzami" - zaznaczył menedżer Renault.

Grudniowe badanie Kantar TNS dla Renault Polska wykazało, że mieszkańcy polskich miast powszechnie zgadzają się, iż w Polsce smog to duży problem. 92 proc. osób wyraża opinię, że ludzie muszą zmienić swoje nawyki transportowe, mając na uwadze zanieczyszczenie powietrza i zmiany klimatyczne. Trzech na pięciu badanych deklaruje, że zwraca uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska, wybierając środek transportu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski rynek aut elektrycznych w powijakach; diesle wciąż mają przyszłość

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!