Każdego roku przedsiębiorstwa sprowadzające i sprzedające jednoślady notują kolejne rekordy sprzedaży. Rozwój rynku motocyklowego w Polsce opisują takie zmienne jak: ilość zarejestrowanych jednośladów, wielkość importu prywatnego oraz wielkość sprzedaży. Analizując te trzy wielkości można zauważyć ich wzrost, pisze w swoim raporcie firma doradcza EurotaxGlass's.
Polski rynek motocykli jest wciąż w fazie rozwoju i wzrostu. W przeciwieństwie do Europy Zachodniej, gdzie rynek motocykli podlega wahaniom koniunkturalnym, polski odnotowuje stabilną tendencję wzrostową. Ze względu na swój mały rozmiar nie podlega korelacji z rynkiem samochodów osobowych. Klient salonu motocyklowego w Polsce to osoba w wieku ok. 35-45 lat, dobrze sytuowana, która po zdobyciu podstawowych dóbr takich jak dom, samochód decyduje się na spełnienie swoich marzeń. Jest też druga grupa klientów, którzy za stosunkowo niewielkie pieniądze stają się posiadaczami skuterów. Sprzedaż najtańszych jednośladów w przedziale cenowym 2500-3500 zł brutto wciąż rośnie, pisze EurotaxGlass's. Polski rynek nie kopiuje także z Europy Zachodniej wzorców popularności poszczególnych typów motocykli. Polską modą są ostatnio lekkie motocykle typu "naked" oraz skutery i enduro. Wolumen sprzedaży podnoszą również motocykle sportowe. Cruisery i choppery pozostają pod tym względem w tyle.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.