Od kilku tugodni trwają testy autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach. Hybryda została już wypróbowana na liniach obsługiwanych przez MPK Wrocław i MPK Lublin. Odbyły się też prezentacje w Siedlcach oraz jazdy testowe w Tarnobrzegu. Przed świętami hybryda trafiła do firmy Mobilis - największego polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego - na jazdy testowe w Warszawie. Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 r. Technologia hybrydowa to przede wszystkim ochrona środowiska i oszczędność paliwa. Redukcja zużycia ON sięga 30 %, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń 40-50%.
Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca. Dlatego stanowi dobre rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik Diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik spalinowy.
Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała ponad 200 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego w takich krajach jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania.
Rozpoczęta w tym roku prezentacja Volvo 7700 Hybrid w Polsce jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie polskich miast takim pojazdem.
Prezentacja i jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo będą kontynuowane w 2012 roku w takich miastach jak: Białystok, Olsztyn , Gdynia, Szczecin, Opole, Gliwice i Rzeszów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polskie tournee hybrydowego Volvo 7700