Wg najnowszego raportu UOKiK, pomoc udzielona każdej z czterech spółek motoryzacyjnych działających w specjalnych strefach ekonomicznych nie przekroczyła unijnych limitów.
Wartość pomocy udzielonej od 1 stycznia 2001 roku do 30 czerwca 2008 roku czterem spółkom motoryzacyjnym wyniosła blisko 330 mln zł. Firmy nie przekroczyły dopuszczalnej wartości pomocy, dlatego nadal mogą korzystać ze wsparcia.
Najbliżej dopuszczalnego progu jest Isuzu Motors - wartość otrzymanego do tej pory wsparcia wynosi 21% kosztów inwestycyjnych.
Na drugim miejscu znajduje się Volkswagen Motor Polska. Zwolnienia z podatku i rozłożenia na raty oraz umorzenia podatku od nieruchomości wyniosły dotychczas równowartość 13,4% środków przeznaczonych przez spółkę na inwestycje.
Fiat-GM Powertrain otrzymał do 30 czerwca 2008 r. pomoc w wysokości 11,1% zainwestowanych kwot.
Najmniejsze wsparcie - na poziomie 1,2% wydatków na inwestycje - otrzymała spółka General Motors.
Podczas negocjacji akcesyjnych Polska została zobowiązana do przekazywania KE półrocznych sprawozdań z realizacji pomocy udzielonej spółkom z branży motoryzacyjnej, działających na terenie stref. Jak wyjaśnił UOKiK, chodzi o przedsiębiorców, którzy uzyskali zezwolenie na działalność w strefach przed 1 stycznia 2001.
W Polsce funkcjonuje 14 SSE. Są to obszary przeznaczone do prowadzenia działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach. Wymienione w raporcie UOKiK spółki motoryzacyjne zatrudniają łącznie ponad 6,2 tys. osób.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pomoc dla moto-firm w SSE nie przekroczyła unijnych limitów