Do końca dekady Porsche zamierza wprowadzić na listę odbiorców swoich samochodów 15 nowych krajów. Ekspansja ma dotyczyć głównie Afryki, stanowiąc część globalnej strategii wzrostu marki.
Zysk Porsche - 1,29 mld euro - w pierwszym półroczu stanowił znaczny udział w zysku Grupy Volkswagena - 5,78 mld euro - co czyni firmę bardzo ważnym graczem w Grupie po Audi i VW.
Firma poszukuje również źródeł wzrostu dzięki nowej linii modeli, takich jak Macan - kompaktowy SUV, który od przyszłego roku będzie orężem do "lepszego wypełnienia" wszystkich rynków, zapowiedział Maier.
Porsche kładzie duży nacisk na rozwój sprzedaży w Chinach, które są już dla marki drugim co do wielkości rynkiem po USA. W tym celu nastąpi podwojenie sieci dealerskiej w Państwie Środka do ok. 100 placówek w 2016 roku (z obecnych 57). W Chinach najlepiej sprzedają się modele Cayenne i Panamera.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Pomysły na wzrost Porsche