W 2014 roku Porsche AG dostarczyło na całym świecie 189 850 nowych samochodów - o 17% więcej niż rok wcześniej.
Jak mówi Bernhard Maier, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu w Porsche AG: - Dodatkowy wzrost to także zasługa sukcesu nowego Macana. 75% jego nabywców po raz pierwszy zdecydowało się na zakup samochodu marki Porsche.
W 2014 r. liczba sportowych nowych Porsche wzrosła we wszystkich regionach i na wszystkich rynkach. Największym z nich są USA, gdzie dostarczono ponad 47 tys. pojazdów (+11,1 proc.). W Chinach zanotowano największy wzrost liczby dostaw - 25%. Do klientów trafiło tam dokładnie 46 931 aut. Na rodzimym rynku niemieckim samochody marki Porsche wybrało blisko 24 tys. klientów (+15,5%), więcej niż kiedykolwiek wcześniej.
Szczególną popularnością w ub.r. cieszył się Macan, nowy sportowy SUV i piąty model w gamie Porsche - w ciągu pierwszego roku od chwili debiutu znalazł ok. 45 tys. nabywców. Sprzedaż gran turismo Panamera wzrosła rok do roku o 13%. Ikona sportowych samochodów, Porsche 911, również zanotowała wzrost liczby dostaw - w 2014 r. trafiła w ręce ponad 30 tys. odbiorców.
źródło: Porsche
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Porsche sprzedało prawie 190 tys. aut