Posłowie sejmowej komisji infrastruktury szykują takie zmiany w Kodeksie Ruchu Drogowego, które mogą ograniczyć rozwój rynku motorowerów w Polsce.
Obecnie w Polsce takimi pojazdami mogą jeździć osoby powyżej 13. roku życia, jeśli posiadają kartę motorowerową. Natomiast po ukończeniu 18-ego roku życia prowadzić skuter może każdy, wystarczy jedynie dowód osobisty.
– To wywołuje niebezpieczeństwo poruszania się skuterem przez osobę słabo widzącą, posiadającą zaburzenia słuchowe itp., a są to elementy, bez których nie można wyobrazić sobie bezpiecznego kierowcy- popiera pomysł Zbigniew Korytnicki, aspirant z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej w Gdańsku.
Przez siedem miesięcy tego roku przybyło na polskich drogach 159,1 tysięcy motocykli i motorowerów. Jak podał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, jest to o 47 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2007 roku. Od początku roku motocykli przybyło prawie 42 tysiące sztuk zaś motorowerów (skuterów) około 117 sztuk. Niemal tyle samo wprowadzono na polskie drogi przez cały 2007 rok.
Tymczasem z danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w 2007 roku wynika, że liczba wypadków, których sprawcami byli kierowcy motorowerów wyniosła 815. Nieznacznie liczniejszą grupę stanowili kierujący motocyklami, zobowiązani do posiadania prawa jazdy.