Związek Dealerów Samochodów (ZDS) poinformował o podjęciu współpracy z CECRA (Europejskie Stowarzyszenie Dealerów i Serwisów Samochodowych) w zakresie powstania kodeksu postępowania regulującego niektóre kwestie współpracy na linii dealer-importer. Od kilkunastu miesięcy w instytucjach europejskich trwa dyskusja o przyszłości uregulowań prawnych dla branży dystrybucji samochodów i usług serwisowych, wynikająca z zastąpienia rozporządzenia 1400/2002 WE rozporządzeniami 330/2010 i 461/2010 WE.
CECRA/EDC, zwróciło się do ZDS o wsparcie ich działań i przekonanie polskich decydentów do popierania inicjatywy kodeksu. Związek Dealerów Samochodów spotkał się z przedstawicielami Ministerstwa Gospodarki oraz wystosował list do Grażyny Henclewskiej - podsekretarz stanu w resorcie, odpowiedzialną za branżę motoryzacyjną.
Celem jest uzyskanie poparcia dla prowadzonych na forum CARS 2020 działań na rzecz osiągnięcia porozumienia z producentami samochodów w sprawie ustanowienia wzajemnej samoregulacji w formie kodeksu postępowania, który dawałby prawo do utrzymania najważniejszych dla dealerów osiągnięć wygasłego już rozporządzenia 1400/2002, w tym m.in.:
- prawa do przekazania przedsiębiorstwa innemu dealerowi w tej samej sieci bez zgody producenta samochodów;
- nieograniczonego prawa do oferowania więcej niż jednej marki samochodowej w swoim salonie (multibranding);
- prawa do uzyskania odszkodowania w przypadku nieuzasadnionego rozwiązania umowy przez producenta.
źródło: ZDS
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Potrzebny jest kodeks współpracy "dealer samochodów-importer"