PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes PSA: Opel musi obniżyć koszty o jedną trzecią

Autor: wnp.pl (PIM)
26-10-2017 12:42 |  aktualizacja: 26-10-2017 12:43
Prezes PSA: Opel musi obniżyć koszty o jedną trzecią

Carlos Tavares, prezes PSA, stwierdził, że koszty w fabrykach Opla są o połowę wyższe niż we francuskich zakładach grupy.

Fot. Andrzej Wawok

Carlos Tavares, prezes PSA, zapowiada oszczędności w Oplu, gdzie koszty są o połowę wyższe niż w fabrykach PSA. Plan restrukturyzacji Opla ma być przedstawiony na początku listopada. Na razie i General Motors, i grupa PSA chwalą się wynikami, na które transakcja Opla ma dobry wpływ.

  • Po pozbyciu się Opla General Motors wykazuje zyski.
  • PSA notuje znaczny wzrost sprzedaży dzięki Oplowi. Zyskami się nie chwali.
  • Carlos Tavares zapowiada wsparcie rozwoju Opla, szczególnie w obszarze aut elektrycznych i hybrydowych.
Carlos Tavares przygotowuje zakłady Opla do zmian, jakie ma zamiar zapowiedzieć w listopadzie. W wywiadzie dla dziennika Die Welt stwierdził m.in., że zakłady Opla zużywają zbyt wiele energii i mają nie dość skuteczne procedury. Koszty produkcji w Oplu są o co najmniej 50 proc. wyższe niż w zakładach we Francji. – Musimy zawsze, wszędzie i we wszystkich funkcjach być bardziej wydajni – mówi Carlos Tavares. Podkreślił, że samochody Opla są dobre oraz że PSA będzie wspierało plany rozwojowe Opla, o ile będzie przekonane o ich zasadności. Na pewno PSA wspomoże Opla technologicznie w obszarze samochodów elektrycznych i hybrydowych.

W innym wywiadzie Carlos Tavares stwierdził, że nie można winą za kłopoty Opla winić tylko Amerykanów z General Motors, ale także zarządzanie marką przez centralę w Russelsheim. Niedawno GM zaprezentowało wyniki trzeciego kwartału tego roku, czyli pierwszego kwartału bez Opla. Na razie notuje stratę wartości 3 mld dolarów, ale to wynik rezerw, jakie musiał utworzyć po transakcji sprzedaży Opla. Bez nich wykazałby 2,4 mld dolarów zysku. Według zarządu GM to pierwszy od końca 2014 roku kwartał, w którym wszystkie segmenty operacyjne przyniosły zysk.

Swoje wyniki zaprezentował także koncern PSA. Całkowita sprzedaż sięgnęła 843 tys. aut, przy czym 165 tys. to sprzedaż Opla i Vauxhalla. Dzięki temu PSA odnotowało wzrost sprzedaży o 23,8 proc., same francuskie marki zanotowały spadek o 0,5 proc., głównie ze względu na spadek w Chinach i Azji o 28,8 proc. W Europie sprzedaż PSA wzrosła o 3,9 proc., a wraz z Oplem o 46,9 proc.

PSA informuje, że jej fabryki pracują na pełnych obrotach, bo wzrost zamówień na Citroeny osiągnął 38 proc., a na Peugeoty 72 proc. To głównie zasługa wprowadzenia w ciągu ostatnich 15 miesięcy 5 nowych modeli w najbardziej rozwojowym segmencie SUV.

Obroty grupy wyniosły 14,988 mld euro, co stanowi wzrost o 31,4 proc. Zysków grupa nie podała.

Grupa PSA, a dokładnie mówiąc segment Peugeota, Citroena i DS łączą silny wzrost z dyscypliną cen i kosztów. To kluczowe w obliczu wyzwań, jakie stoją przed nami w tak niepewnym otoczeniu gospodarczym – napisał w komentarzu do wyników Jean-Baptiste de Chatillon, dyrektor finansowy i członek zarządu Grupy PSA.

Wygląda na to, że wyzwania stoją przede wszystkim przed segmentem Opla i Vauxhalla, ale na szczegóły trzeba jeszcze poczekać.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 159 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

572 012 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.