XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Producenci aut przestawiają się na oszczędniejsze modele

Producenci aut przestawiają się na oszczędniejsze modele
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

General Motors rzuca wyzwanie popularnej Toyocie Prius. Jego nowy Chevrolet Volt będzie można podłączyć do zwykłego gniazdka elektrycznego. Producenci aut próbują znaleźć dla siebie niszę w segmencie pojazdów paliwooszczędnych.

Jedni poszerzają hybrydową technologię elektryczno-benzynową już dostępną w Toyocie Prius. Inni opracowują nowe projekty hybrydowe, jak General Motors, którego nowy pojazd o nazwie Volt będzie można podłączyć do gniazdka elektrycznego.

Zachęcona sukcesem Priusa Toyota Motor Co. ogłosiła niedawno, że do 2020 r. silniki hybrydowe będą dostępne we wszystkich modelach produkowanych przez nią samochodów. Ford Motor, który wśród swoich aut ma niewiele opcji hybrydowych, planuje w przyszłym roku podwoić zarówno ofertę, jak i produkcję pojazdów hybrydowych. Z kolei Honda Motor zamierza w przyszłym roku importować nowy samochód hybrydowy, który będzie konkurował bezpośrednio z Toyota Prius na rynku USA - i będzie miał niższą cenę.

Chevrolet Volt ma trafić do sprzedaży w 2010 r., a jego główny projektant Bob Boniface na seminarium zorganizowanym przez Ośrodek Badań Motoryzacyjnych przedstawił najnowsze zmiany stylistyczne w tym aucie: bardziej foremny przód ma dzięki lepszej aerodynamice zwiększyć zasięg pojazdu zasilanego prądem z baterii. Volt będzie mógł przejechać co najmniej 65 km na zasilaniu z akumulatora litowo-jonowego, ale auto będzie też wyposażone w mały bak z paliwem dla silnika, który umożliwi w razie konieczności naładowanie baterii. Użytkownicy będą mogli zasilać auto w domu, korzystając ze zwykłego gniazdka elektrycznego.

Przemysł samochodowy stara się zaspokoić zmieniający się popyt amerykańskich konsumentów, którzy wolą teraz mniejsze, bardziej ekonomiczne auta, a odchodzą od półciężarówek i SUV-ów. Mimo że cena benzyny zeszła ostatnio z poziomu ponad 4 USD za galon, większość producentów uznała, że przejście na małe samochody to zasadniczo trwała zmiana w ogólnych preferencjach klientów. Zatem spółki chcą takie wozy budować.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Producenci aut przestawiają się na oszczędniejsze modele

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!