Producent ogniw paliwowych sceptyczny wobec samochodów wodorowych

Producent ogniw paliwowych sceptyczny wobec samochodów wodorowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wykorzystanie ogniw paliwowych w samochodach nie jest dobrym rozwiązaniem - uważa dyrektor generalny Bloom Energy K.R. Sridhar. Jego firma produkuje wodorowe generatory prądu na potrzeby infrastruktury.

"To nie jest dobry sposób wykorzystania ogniw paliwowych. (...) Nie wierzę w nie (samochody wodorowe - red.)" - podkreślił Sridhar cytowany przez agencję Bloomberga.

Jego zdaniem ogniwa paliwowe powinny posłużyć do zasilania w energię elektryczną punktów ładowania samochodów. "Uważam, że ogniwa paliwowe będą odgrywać bardzo ważną rolę w motoryzacji, jednak jako stacje paliw"" - podkreślił.

Samochody wodorowe produkuje obecnie Toyota, Hyundai czy Honda. Nad tą technologią pracują też takie koncerny jak BMW czy Daimler. Jednak przedstawianie ich jako alternatywy dla pojazdów elektrycznych na baterie ma zdaniem Sridhara słabe strony.

"Mając w samochodzie ogniwa paliwowe wozi się ze sobą de facto zakład chemiczny z całym potrzebnym dla niego paliwem" - tłumaczył. W oceni szefa Bloom Energy współczesne samochody są już zbyt ciężkie, aby obciążać je dodatkowo "nieporęcznym zakładem chemicznym ze zbiornikami paliwa".

Firma produkuje stacjonarne ogniwa paliwowe, które zasilają w energię budynki. Z jej rozwiązań korzystają takie firmy jak Apple, Intel czy Walmart.

Hyundai rozpoczął masową produkcję samochodu wodorowego ix35 Fuel Cell w 2013 roku. Na podobny krok zdecydowała się również Toyota z modelem Mirai. Jednak wysokie ceny tych samochodów, oraz braki w infrastrukturze do tankowania wodorem powodują, że cieszą się one małym zainteresowaniem ze strony klientów.

Ograniczenia samochodów elektrycznych zasilanych z akumulatorów powodują, że większym zainteresowaniem zaczynają się cieszyć ogniwa paliwowe. To nowoczesna, wyrafinowana, a co za tym idzie - droga i skomplikowana technologia. Czy jest sens w nią inwestować? Czytaj: Ogniwa paliwowe – generator prądu czy kosztów?

O wykorzystaniu wodoru w ogniwach paliwowych dyskutować będziemy od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbędzie się pod patronatem WNP.pl. Serdecznie zapraszamy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Producent ogniw paliwowych sceptyczny wobec samochodów wodorowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!