XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Produkcja autobusów: zmiana lidera

Produkcja autobusów: zmiana lidera
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W I kwartale 2011 r. produkcja autobusów w Polsce osiągnęła poziom 785 szt. To o 96 szt. więcej niż przed rokiem (+13,9%). Wzrost zawdzięczamy zarówno wyższej sprzedaży autobusów w Polsce, jak i rosnącemu powoli eksportowi.

W omawianym okresie sprzedaż autobusów w Polsce wzrosła o 79 szt. (+42% w por. do I kw. 2010 r.), a eksport o 57 szt. (+10,3%) w porównaniu do I kwartału 2010 r.). Firma JMK Analizy Rynku Transportowego wskazuje, że cały ubiegły rok charakteryzował się bardzo niskim poziomem produkcji - w I kw. ub.r. odnotowano tutaj wynik 689 szt. Dla porównania w tym samym okresie 2009 r. wytworzono w Polsce 1 157 autobusów. O rosnącej sile krajowej produkcji świadczy fakt awansu Solarisa z III miejsca w eksportowym rankingu na I miejsce na liście wytwórców. Łącznie w I kw. br. firma z Bolechowa wytworzyła 219 autobusów oraz 5 trolejbusów, co łącznie daje sumę 224 pojazdów dla komunikacji miejskiej. W I kw. 2009 r. była to suma 151 szt. To oznacza wzrost produkcji autobusów o 68 szt. (+45%) w porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. Początek br. to dla Solarisa głównie realizacja kontraktów na dostawę gazowych autobusów do Włoch (m.in. dla Pescara i Chieti), do których dołączyły zamówienia z Polski: m.in. dla Mobilis Warszawa i MPK Poznań. Warto zaznaczyć, że Solaris sprzedał także swoje autobusy do Rumunii (Oradea), co po zeszłorocznych dostawach trolejbusów dla Bułgarii i wygranej w Ostravie oznacza wzrost aktywności w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, podaje JMK. W zakresie rozbudowy infrastruktury, Solaris wykorzystuje już dodatkowe moce produkcyjne wybudowanej w zeszłym roku drugiej spawalni konstrukcji stalowych w Środzie Wlkp. Tutaj powstają zarówno części autobusowe, jak i korpusy tramwajów. W sumie firma dostarczy 45 takich konstrukcji dla MPK Poznań, z czego pierwszy egzemplarz już zaczął wozić pasażerów. Kolejne ważne projekty to prace nad pierwszym polskim autobusem elektrycznym. Ten program jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Innowacyjna Gospodarka, a jego całkowity koszt wyniesie 9 419 890 zł. Coraz bliżej realizacji są także plany budowy konstrukcji lekkich w Bolechowie. W I kw. br. w sumie z 219 wyprodukowanych autobusów, 81 szt. trafiło do polskich przewoźników (37%).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Produkcja autobusów: zmiana lidera

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!