Mimo, iż Polska przestała przyciągać koncerny samochodowe, to branża motoryzacyjna jest wciąż dla polskiej gospodarki jednym z kluczowych sektorów - czytamy w "Rzeczpospolitej". A wszystko dzięki przybywającej ilości fabryk produkujących części.
Z tych powodów "Rz" przewiduje, że stracimy obecną szóstą pozycję w rankingu europejskich producentów aut (879,2 tys. szt. w 2009 r.). W przyszłym roku najpewniej przegonią nas Włosi (843,2 tys. szt. w 2009 r.).
"Rzeczpospolita" wskazuje jednak na sektor części motoryzacyjnych, który zamiast produkcji samochodów będzie teraz wspierał rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Wśród nowych inwestycji, które wkrótce pojawią się w Polsce dziennik wymienia włoski koncern Brembo, produkujący tarcze hamulcowe, Lear Corporation, producenta foteli do aut, które ulokowały swoje inwestycje w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Nowe inwestycje pojawią się też m.in. w Wałbrzyskiej SSE (produkcja poduszek powietrznych przez Autolive Poland, rozbudowa zakładu produkującego elementy klimatyzacji przez Trelleborg Automotive) i Kostrzyńsko-Słubickiej SSE (produkcja przyczep przez firmę Henschel).
Nowe inwestycje producentów części zapowiada także Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych: obecnie negocjuje 24 tego typu projekty o potencjalnych nakładach 900 mln zł (część z nich może trafić do stref ekonomicznych).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Produkcja części samochodowych wspiera polski przemysł motoryzacyjny