Od lutego 2012 do samochodów Volkswagena montowane są obudowy termostatów formowane z tworzywa Ultramid A3WG6 HRX - nowego tworzywa poliamidowego firmy BASF. Materiał dostępny jest już na skalę globalną, a został opracowany specjalnie do zastosowań wymagających dużej odporności na hydrolizę w połączeniu z odpowiednią wytrzymałością.
Obudowa modułu regulacji chłodziwa wykonana z tworzywa nowego typu, musi sprostać najtrudniejszym warunkom - temperatury sięgającej 130 stopni Celsjusza przy ciśnieniu na poziomie kilku barów - wykazując minimalny stopień zniekształceń, ponieważ obniżyłoby to skuteczność modułu.
Obudowa wykonana z tworzyw poliamidowych, w porównaniu do aluminiowych odpowiedników jest lżejsza i tańsza. W odróżnieniu od metalowych komponentów, elementy wykonane z tworzywa sztucznego nie muszą być poddawane obróbce końcowej, a uzyskanie wymaganej dokładności wymiarowej, szczególnie powierzchni uszczelniających, jest łatwiejsze do osiągnięcia. Podpory, uchwyty, gniazda zaworów i inne elementy mogą zostać zintegrowane z formowanym elementem bez najmniejszych problemów. Ponadto bardzo ważnym czynnikiem jest wysoka jakość powierzchni, zapobiega ona uszkodzeniom wynikającym z przepływającego chłodziwa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Propozycje BASF do układów chłodzenia w samochodach