PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przejście na napęd elektryczny będzie długą drogą

Autor: WNP.PL (Piotr Myszor)
21-05-2016 11:26

Boom na samochody elektryczne i hybrydowe miał miejsce 3 - 4 lata temu. Teraz zainteresowanie jest mniejsze, bo ceny ropy spadły, a wraz z nimi koszt eksploatacji aut z silnikami spalinowymi. mniejsze bo ropa spadła. Z drugiej strony samochodom narzucane są coraz ostrzejsze normy czystości spalin. - Zbliżamy się do poziomu, kiedy pokonywanie kolejnych limitów środowiskowych będzie bardzo drogie - powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland podczas sesji „Motoryzacja. Rynek, technologie, zaufanie”.

To co było możliwe do zrobienia w miarę niewielkim kosztem, np. downsizing, zmniejszanie wagi to już w dużej części zostało zrobione. To fala, która wyniosła na wyżyny popularność diesli, które wydalają średnio 15 proc. mniej dwutlenku węgla niż jednostki. Ta sama fala powoduje, że wszystkie luksusowe marki wprowadzają małe samochody. Przepisy wymagają bowiem, żeby średnia emisja dla floty danej marki wynosiła 130 g/km, przynajmniej w Europie, bo w USA limit ten wynosi 180 g/km. - średnia floty. Wprowadzając mniejsze modele z małymi silnikami, zapewniającymi emisje na poziomie zbliżonym do 100 g/km, firmy zapewniają sobie możliwość produkowania także dużych limuzyn z silnikami, których emisje są znacznie wyższe. Inną metodą jest wprowadzenie silników hybrydowych, w których połączenie silników spalinowych z elektrycznymi pozwala obniżyć emisję.
Poza CO2 spaliny zawierają jednak także inne szkodliwe substancje, takie jak tlenki azotu. Skuteczna walka z nimi zaowocowała pojawieniem się najpierw w dużych silnikach samochodów ciężarowych, a teraz także w pojazdach osobowych instalacji z czynnikiem AdBlue. Z kolei z cząstkami stałymi walczą odpowiednie filtry. Wszystkie te wymuszane przez kolejne normy dodatkowe instalacje zwiększają koszty, a w wypadku np. filtrów cząstek stałych także zmniejszają osiągi.

- Intencją tych obostrzeń jest zwiększenie zainteresowania nowymi napędami. Skoro trzeba dużo inwestować zarówno w osiąganie limitów emisji, jak i samochody elektryczne, to w zasadzie można wybrać te drugie, jako bardziej perspektywiczne - powiedział Andrzej Korpak.

Jego zdaniem przejście od napędów spalinowych do elektrycznych potrwa lata. Niewielka ilość chętnych na samochody elektryczne powoduje, że duże firmy nie mogłyby się utrzymać tylko z ich produkcji. - To nie będzie rewolucja, tylko łagodne przejście wymuszone coraz bardziej zaostrzanymi normami ochrony środowiska - powiedział Andrzej Korpak.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 672 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 060 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.