Renault zainwestuje w ratowanie AvtoVaz 240 mln euro. Może to jednak nie wystarczyć, pisze "Rzeczpospolita".
We wrześniu sprzedaż samochodów Łada osiągnęła historyczne dno: 28,1 tys. aut. (przed kryzysem: 45 - 65 tys./mies.). Zatrudniający 110 tys. Rosjan moloch jest zadłużony na 2,87 mld USD. Restrukturyzacja długu na warunkach rynkowych raczej się nie uda, bo wskazywany do operacji kapitalizacji zadłużenia (2 mld USD) poprzez wykup obligacji wyemitowanych na ten cel państwowy Wnieszekonombank nie chce brać w tym udziału.
Wśród zarzutów, które wpływają na negatywną decyzję, a pochodzacyh z raportu specjalnej komisji jest produkcja konkurujących ze sobą modeli i brak większego zainteresowania ze strony Renault. proponowane rozwiązania są drastyczne: upadłość albo zwolnienie 55 tys. ludzi.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przyszłość AvtoVaz: Renault chce, banki nie