Bazowa koncepcja jest już w pewnym sensie znana bo oparta na dostępnym już w ofercie modelu i-MiEV.
Przednie i tylne koła Mitsubishi Concept PX-MiEV’s są napędzane dwoma elektrycznymi silnikami synchronicznymi z magnesami trwałymi. Pojazd wyposażono też w spalinowy silnik 1.6 DOHC MIVEC, który może napędzać przednie koła i służyć jako generator. Dodatkowo, pojazd cechuje nowo opracowany hybrydowy system Mitsubishi Plug-in, w którym elektroniczny układ elektryczny automatycznie przełącza się na optymalny tryb jazdy stosownie do warunków drogowych i dostępnej energii akumulatora. Pozwala to uzyskać maksymalną wydajność silników elektrycznych i silnika spalinowego. W Mitsubishi Concept PX-MiEV zastosowano także MiEV OS (system operacyjny MiEV), który wybiera optymalny tryb jazdy poprzez sterowanie elementami EV i silnika spalinowego, jak również reguluje optymalne ładowanie i moc wyjściową w zależności od dostępnej energii akumulatora poprzez ciągłe monitorowanie akumulatora. Ponadto, aby maksymalnie wykorzystać akumulator, przewidziano tryb zasilania, dzięki któremu część mocy baterii może służyć do zasilania urządzeń domowych lub stanowić awaryjne źródło energii w przypadku klęski żywiołowej.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.