PZPM podsumowuje rynkowy kwartał

PZPM podsumowuje rynkowy kwartał
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Cały rynek lekkich samochodów w Polsce wyniósł w kwietniu 2010 - 28 494 sztuk. Sprzedano ich mniej o 3 721 (-11,6%) niż rok wcześniej i więcej niż w marcu br. o 4 325 (+13,2%). W ciągu ostatnich 12. miesięcy sprzedano 346 319 lekkie auta (-29 934; -8% r/r).

Dane wskazywane przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) odnoszą się do wyników sprzedaży. Pierwsze rejestracje nowych aut po marcu były niższe o ok. 8,5%. Przed rokiem różnica wynosiła ok. 12% sprzedaży.

W kwietniu 2010 r. sprzedano 25 313 aut osobowych. To mniej niż przed rokiem o 3 407 (-11,9%) i mniej niż w marcu o 4 032 (-13,7%). Rezultat miesięczny okazał się niższy niż to przewidywano jeszcze na początku miesiąca, na co z pewnością miała wpływ sytuacja w kraju po katastrofie w Smoleńsku, podaje PZPM. Zwyczajowy, sezonowy spadek sprzedaży w kwietniu w porównaniu do marca okazał się w związku z tym w br. głębszy (-13,7%) niż obserwowany w poprzednich czterech latach (7,5-9%).

Od początku roku sprzedano 104 398 aut (-12 285; -10,5% r/r). Ostatnie 12 miesięcy zamknęło się liczbą 307 835 sprzedanych pojazdów (-13 911; -4,3%) niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Sprzedaż aut dostawczych w kwietniu 2010 wyniosła 3 181 szt. (-314; -9% niż w kwietniu ub.r.). Podobnie jak w trzech ostatnich latach w kwietniu sprzedano mniej niż w marcu. W br. było to mniej o 293 (-8,4%). Od początku roku sprzedano 12 090 pojazdów dostawczych (-3 130; -20,6% r/r).

Sprzedaż w ciągu 12 ostatnich miesięcy wyniosła 38 484 aut (-16 023; -29,4% r/r).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PZPM podsumowuje rynkowy kwartał

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!