PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Raport ZDG TOR: włączyć klasyczne hybrydy do planu rozwoju elektromobilności

Autor: wnp.pl ( ICH)
11-01-2018 16:59 |  aktualizacja: 11-01-2018 17:28
Raport ZDG TOR: włączyć klasyczne hybrydy do planu rozwoju elektromobilności
Fot. mat. pras.

Włączenie samochodów z klasycznym napędem hybrydowym bez modułu plug-in do planu rozwoju elektromobilności w Polsce, integracja elektrycznego car sharingu z transportem publicznym oraz precyzyjne zaplanowanie sieci ładowania – to najważniejsze rekomendacje dla polskiego rynku z raportu Zespołu Doradców Gospodarczych (ZDG) TOR.

  • ZDG TOR we współpracy z Panek Car Sharing, Toyotą i ABB, przygotował raport „Elektromobilność. Dobre praktyki”
  • Jedną z najważniejszych rekomendacji raportu jest włączenie samochodów z klasycznym napędem hybrydowym bez modułu plug-in do planu rozwoju elektromobilności w Polsce
  • Zdaniem ZDG TOR włączenie klasycznych aut hybrydowych do planu rozwoju elektromobilności ułatwi poprawienie jakości powietrza w miastach
W raporcie przygotowanym przez ZDG TOR we współpracy z Panek Car Sharing, Toyotą i ABB przeanalizowano, poinformowano w komunikacie, najnowszą wersję ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w kontekście specyfiki polskiego rynku oraz rozwiązań, które są stosowane w innych krajach w trzech kluczowych dla jego rozwoju obszarach: polityki fiskalnej, elektrycznego car sharingu oraz infrastruktury do ładowania.

Czytaj także: Morawiecki: program elektromobilności to bardzo ważny temat

ZDG TOR już w maju 2017 r. jako jeden z mankamentów projektowanych rozwiązań wskazywał pominięcie samochodów z klasycznym napędem hybrydowym. W najnowszej wersji ustawy, mówi komunikat, wydzielono co prawda pojazdy hybrydowe jako osobną kategorię, natomiast są to nadal pojazdy tylko i wyłącznie typu plug-in, czyli z możliwością ładowania ze źródła zewnętrznego.

– Strefy czystego transportu to narzędzie, które już dawno ustawodawca powinien dać samorządom. Należy jednak przyjrzeć się realiom i faktycznej emisji pojazdów nazywanych niskoemisyjnymi. Hybrydy bez modułu plug-in, które faktycznie zmniejszają emisję szkodliwych substancji, powinny być zaliczane do tej kategorii – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu w ZDG TOR.

Czytaj także: Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych przyjęta przez Sejm

Testy w warunkach laboratoryjnych prowadzone przez niemiecki automobilklub ADAC, podano w komunikacie, jednoznacznie potwierdziły, że najbardziej ekologiczne napędy to elektryczny i hybryda, a dopiero w dalszej kolejności CNG, benzyna i diesel.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 874 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

569 507 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.