Ambicją Renault jest osiągnięcie, wraz z partnerującym mu Nissanem, pozycji lidera w zakresie transportu o zerowym poziomie emisji, czyli pierwszego producenta aut, który wprowadzi na rynek pełną gamę elektrycznych samochodów osobowych i użytkowych w cenie dostępnej dla jak największej rzeszy odbiorców. Rok 2011 będzie rokiem przełomowym w historii Renault dzięki wprowadzeniu trzech samochodów elektrycznych: Fluence Z.E., Kangoo Z.E. oraz Twizy. W roku 2012 do gamy samochodów elektrycznych dołączy ZOE.
- silniki termiczne o nazwie Energy: całkowicie nowy silnik 1.6 Energy Dci 130 będzie najmocniejszą na rynku jednostką o takiej liczbie cylindrów. W modelach Scénic oraz Grand Scénic, których wprowadzenie na rynek planowane jest w maju 2011, silnik ma pozwolić na ograniczenie emisji CO2 o 20% w porównaniu z poprzednią generacją. Nowe silniki benzynowe Renault, Energy TCe, ograniczą emisję CO2 w samochodach z segmentu I oraz M1 o ok. 30% (czyli o 40 g/km emisji CO2 i 1 l/100 km zużycia paliwa). Wszystkie te innowacyjne rozwiązania mają pozwolić znacznie ograniczyć emisję CO2: dzisiejsza emisja na poziomie 137 g/km w 2013 r. zostanie w europejskiej gamie Renault zredukowana średnio do wartości poniżej 120 g/km, a następnie poniżej 100 g/km w 2016 r. dzięki wprowadzeniu samochodów elektrycznych.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.