System multimedialny R-Link 2 powstał dzięki współpracy Renault z kilkoma zewnętrznymi podmiotami, które dostarczyły francuskiemu koncernowi specjalistycznych rozwiązań technologicznych - powiedział PAP menadżer produktów multimedialnych Renault Arnaud Heng.
"Wiele firm pracowało z Renault nad R-Link 2 dla nowego Megane, ale także dla naszych innych pojazdów takich jak Espace, Kadjar czy Talisman, w których również wykorzystano to rozwiązanie" - tłumaczył PAP Heng. Poinformował jednocześnie, że w pracach nad systemem multimedialnym brały udział takie firmy jak: LG (tablet), NNG (silnik nawigacji) i TomTom (mapy nawigacji i informacje dotyczące ruchu drogowego).
Przedstawiciel Renault dodał, że użytkownicy samochodów z R-Link 2 mogą korzystać z aplikacji mobilnych, a także dostosować system do swoich wymagań, m.in. dzięki zastosowaniu elementów graficznych interfejsu, tzw. widżetów. Heng poinformował, że system obsługuje programy takich firm jak Coyote, Michelin czy Twitter. Nie chciał jednak zdradzić, jakie usługi i aplikacje zostaną udostępnione w przyszłości.
Dostępne aplikacje dostarczają m.in. informacji na temat utrudnień na drodze i okolicznych atrakcji turystycznych i kulinarnych. Dzięki programowi Twittera można komunikować się za pomocą tego portalu społecznościowego.
"Obecnie możemy powiedzieć w paru słowach, że będziemy nadal pracować nad naszymi atutami, za które uważamy intuicyjność urządzenia, a także jego zdolności do łatwego łączenia się z internetem" - podkreślił Heng.
Renault zwraca uwagę, że dzięki R-Link 2 można nie tylko sterować multimediami w samochodzie, ale także aktywować lub dezaktywować większości funkcji, w tym systemów wspomagania prowadzenia (ADAS). Pozwala też na znaczną personalizację pojazdu współpracując z technologią Multi-Sense. Dzięki niej można m.in. dostosować parametry silnika i zawieszenia do wymogów kierowcy, a także do panujących na drodze warunków.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault chwali się efektami współpracy z firmami technologicznymi