Renault i GM w dużym dołku

Renault i GM w dużym dołku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Maj był czwartym kolejnym miesiącem spadku sprzedaży nowych samochodów w Europie. Największe straty poniosły General Motors, właściciel Opla, i francuski Renault.

W ubiegłym miesiącu w 30 państwach (Unia Europejska i trzy kraje EFTA - Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) sprzedano 1,44 miliona samochodów, o 1,6 proc. mniej niż w takim samym okresie ubiegłego roku. Rynek niemiecki, największy na kontynencie, ucierpiał z powodu podwyżki VAT z 16 do 19 proc. W maju sprzedaż aut obniżyła się tam o 11 proc.

Niemieckim firmom wiodło się lepiej. W przypadku Volkswagena klienci kupili tylko 2,5 proc. mniej pojazdów produkowanych przez fabryki należące do jego grupy. Wyróżniło się w niej Audi, sprzedając 4,7 proc. więcej samochodów niż w maju 2006 r., Skoda znalazła nabywców na 42,6 tys. aut, o 0,4 proc. więcej niż rok temu. DaimlerChrysler, do którego należy Mercedes, poprawił sprzedaż o 2,4 proc., popyt na Chryslery zwiększył się o 13,7 proc. W grupie BMW pod jej marką sprzedano 3,5 proc. więcej pojazdów, w przypadku modelu Mini zaś dynamika wyniosła 18,6 proc.

General Motors (Opel/Vauxhall, Chevrolet, Saab) zanotował 8,9-proc. spadek, Ford zaś (-1,5 proc.), z Land Roverem (+12,2 proc.), Volvo (+2,6 proc.) i Jaguarem (-33,5 proc.) w grupie, łącznie stracił 1,1 proc.

Z koncernów francuskich obronną ręką (wzrost o 2,8 proc.) wyszedł Peugeot Citroen, natomiast Renault stracił 8,4 proc. sprzedaży. Aut pod własną marką sprzedał o 13,3 proc. mniej niż przed rokiem, należąca do Renault rumuńska Dacia zaś notuje 32,1-proc. zwyżkę.

Grupa włoskiego Fiata, mająca w składzie też takie marki, jak Lancia, Alfa Romeo, Ferrari i Maserati, poprawiła wyniki o 5,7 proc. Fiatów sprzedano 7,9 proc. więcej niż rok temu.

Japońska Toyota, największy na świecie producent aut, w Europie w ubiegłym miesiącu pogorszyła wyniki o 1,8 proc., głównie z powodu Lexusa (-19,5 proc.). Honda zwiększyła sprzedaż o 12 proc.

W naszym regionie największą dynamikę wzrostu sprzedaży aut (57,1 proc.) miała Litwa. Polski rynek poprawił się o 26,1 proc., rumuński zaś o 29,8 proc. Na Węgrzech sprzedaż aut spadła o 20,1 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Renault i GM w dużym dołku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!